جهاد اسلامی: انتفاضه و مقاومت تنها گزینه برای شکست صهیونیست‌هاست

جهاد اسلامی: انتفاضه و مقاومت تنها گزینه برای شکست صهیونیست‌هاست
يکشنبه 20 مرداد 1398 - 22:25

جنبش جهاد اسلامی روز یکشنبه طی بیانیه‌ای خواستار تشدید انتفاضه و مقاومت به عنوان تنها گزینه برای شکست اشغالگران صهیونیست شد.

العالم - فلسطین اشغالی

صبح روز یکشنبه هزاران فلسطینی نماز عید قربان را در مسجد الاقصی برگزار کردند، اما نیروهای رژیم صهیونیستی با دخالت خود سبب درگیری و مصدومیت چندین نمازگزار شدند.

در پی این اقدامات، جنبش جهاد اسلامی فلسطین اشغالگران صهیونیست را مسئول کامل پیامدهای خصومت‌ها و جنایت‌هایش معرفی کرد.

این جنبش در بیانیه مطبوعاتی تاکید کرد که اقدامات اشغالگران با واکنش فلسطینی‌ها مواجه خواهد شد و ملت مقاوم فلسطینی هرگز در برابر این دشمن که به دنبال اشغال سرزمین و مقدسات است سستی نخواهد ورزید.

جنبش جهاد اسلامی در این بیانیه افزود: «ادامه جنایت اشغالگران در قدس و غزه و سایر مناطق فلسطین نیازمند موضعی ملی در برابر آن است.»

جنبش جهاد اسلامی در این بیانیه به مردم قدس و اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ درود فرستاد که در صف مقدم دفاع از مسجد الاقصی هستند، در حالی که دشمن صهیونیستی در تلاش برای تحمیل طرح خود در راستای سیطره کامل بر مسجد الاقصی و تقسیم آن است.

جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد جنگی که دشمن علیه مسجد الاقصی و علیه فلسطینیان ساکن قدس به راه انداخته با خصومت گسترده دشمن اشغالگر علیه فرزندان ملت و سرزمین‌ فلسطینیان همزمان شده و تشدید دشمنی‌ها در عید قربان با این حجم از تروریسم، نشان دهنده سطح وحشی‌گری است که ارتش اشغالگر در جنایت‌های قتل و تجاوز علیه مردم فلسطین در غزه و قدس و کرانه باختری و سایر مناطق فلسطینی به آن رسیده است.

جنبش جهاد اسلامی در ادامه بیانیه خود اعلام کرد که در برابر این دشمنی‌ها و تروریسم بر موارد زیر تاکید دارد:

نخست: خواستار تشدید انتفاضه و مقاومت در برابر اشغالگران هستیم که تنها گزینه برای شکست استبداد آن و پاسخ به تروریسم و خصومت ورزی آن است.

دوم: خواستار برگزاری نشست فوری مقامات گروه‌های ملی و اسلامی هستیم تا استراتژی برای مقابله با وحشی‌گری صهیونیستی تدوین کرده و از پایداری ملت و تقویت فلسطینی‌های ساکن قدس حمایت شود.

سوم: دشمن صهیونیستی مسئول کامل پیامدهای خصومت‌ها و جنایت‌هایش است و تاکید داریم که هر اقدامی که دشمن به آن مبادرت ورزد با واکنش فلسطینی‌ها مواجه خواهد شد. ملت پایدار فلسطین هرگز در برابر این دشمنی که به دنبال هدف قراردادن انسان‌ها و سرزمین و مقدسات فلسطینیان است سستی نخواهد کرد.

چهارم: برای روح شهید مقاومت «مروان خالد ناصر» که صبح روز عید قربان در درگیری با نیروهای اشغالگر در شرق بیت حانون به شهادت رسیدن طلب رحمت داریم.

پنجم: به فلسطینیانی که عملیات قتل نظامی صهیونیستی در شهرک اشغالی «گوش عتصوین» در نزدیکی بیت لحم را انجام دادند درود می‌فرستیم و تاکید داریم که مقاومت با وجود تمامی سرکوبگری‌ها و تروریسم که دشمن به کار می‌گیرد ادامه خواهد یافت.

شامگاه روز گذشته (19 مرداد) سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک یا شین‌بِت) مدعی شد که دو فلسطینی را به اتهام قتل یک نظامی صهیونیست، بازداشت کرده است.

رژیم صهیونیستی پنجشنبه گذشته (۱۷ مرداد) از کشف جسد یکی از نظامیان خود در منطقه «گوش عتصیون» واقع در بیت لحم کرانه باختری خبر داده بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها