چین دو هزارمین هواپیمای ایرباس را تحویل می گیرد

چین دو هزارمین هواپیمای ایرباس را تحویل می گیرد
دوشنبه 21 مرداد 1398 - 10:03

شرکت هواپیما سازی ایرباس با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار و ۷۷۰ فروند هواپیمای ساخت این شرکت در چین فعالیت دارند، اعلام کرد در سال آینده میلادی دو هزارمین هواپیمای خود را به چین تحویل می دهد.

العالم ـ آسیا

رادیو بین المللی چین روز دوشنبه در گزارشی با اشاره به اینکه چین بزودی به بزرگترین بازار هواپیما در جهان تبدیل می شود، خاطرنشان کرده در چند سال اخیر، تعداد هواپیماهای غیرنظامی تحویل داده شده ایرباس به چین حدود ۲۲ درصد کل تولید ایرباس را در بر گرفته است.

شرکت ایرباس پیش بینی کرده است ظرف ۲۰ سال آینده، بازار چین سالانه به ۷ هزار و ۴۲۰ فروند هواپیما از جمله هواپیمای مسافربری و باری نیاز دارد این در حالی است که ظرفیت جابجایی مسافر در چین از طریق هواپیما به مراتب از سطح متوسط جهان بالاتر بوده و ظرف ۲۰ سال آینده، رشد سالانۀ آن در چین به ۶.۴ درصد خواهد رسید.

بر اساس این گزارش شرکت های هواپیمایی چین تا پایان ماه ژوئیه، ۲۴۰ فروند هواپیمای A۳۳۰ را به عنوان رایجترین مدل هواپیمای پهن پیکر در بازار هواپیمایی چین بکار می گیرند همچنین ایرباس بیش از ۳۰۰ فروند بالگرد به ۸۳ مشتری چینی خود تحویل داده است.

به دنبال افزایش تقاضای بالگرد در زمینه های جستجو، آتش نشانی، نظارت و محیط زیست بازار بالگرد چین رشد بسیاری سریعی پیدا کرده و در ۵ سال گذشته، میزان رشد سالانه آن به ۲۰ درصد رسیده است.

ایرباس پیش بینی می کند که تا سال ۲۰۲۲، تعداد کل بالگردهای غیرنظامی چین به بیش از ۱۵۰۰ فروند خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، چین بزرگترین بازار هواپیمایی رو به رشد دنیا محسوب می شود به همین دلیل ایرباس و بوئینگ به عنوان بزرگترین سهامداران این بازار، کارخانه های مونتاژ قطعات در چین ایجاد کرده اند.

احتمالا شرکت های هواپیمایی اروپایی و آمریکایی به این نتیجه رسیده اند که طبقه متوسط چین تا دو دهه دیگر سه برابر خواهد شد و هواپیماهای بیشتری در این بازار نیاز خواهد بود.

چین تا دو دهه دیگر برای حفظ ناوگان هواپیمایی خود و پشتیبانی خدماتی آن دستکم باید یک هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار هزینه کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها