چین رسما به آمریکا اعلان نبرد داد/ تصمیم قاطع پکن به جنگ تجاری با ترامپ

چین رسما به آمریکا اعلان نبرد داد/ تصمیم قاطع پکن به جنگ تجاری با ترامپ
شنبه 12 مرداد 1398 - 21:54

سفیر جدید چین در سازمان ملل متحد روز شنبه گفت: ما برای نبرد تجاری با آمریکا آماده و متعهد به اقدام متقابل علیه تصمیم اخیر دونالد ترامپ در مورد افزایش تعرفه ها هستیم.

العالم ـ آسیا

به گزارش شبکه خبری آسیا (CNA)، «جیانگ جون» نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد، در مقر این سازمان به خبرنگاران گفت: پکن برای محافظت از حقوق خود اقدامات لازم را اتخاذ خواهد کرد.

جون در ادامه بصراحت، اقدام ترامپ را عملی غیر منطقی و غیر مسؤولانه خواند.

نماینده دائم چین در سازمان ملل به خبرنگاران گفت: موضع پکن بسیار روشن و قاطع است؛ اگر آمریکا خواهان گفت وگو است ما نیز مذاکره خواهیم کرد و اگر آمریکایی ها خواهان نبرد و جنگ تجاری هستند، ما نیز در این مسیر گام برخواهیم داشت.

جون همچنین گفت؛ تنش های میان آمریکا و چین می تواند به همکاری دو کشور در موضوع کره شمالی نیز ورود پیدا کند.

سفیر جدید چین با اشاره به اعلام خبر افزایش تعرفه ۱۰ درصدی بر ۳۰۰ میلیارد دلار کالاهای چینی توسط آمریکا، گفت: یکجانبه گرایی، حمایت گرایی و قلدری، نه تنها به سایر کشورهای جهان آسیب می‎رساند بلکه مشکلات ایالات متحده را نیز حل نخواهد کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه گذشته، وعده داد؛ تعرفه ۱۰ درصدی بر ۳۰۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چینی را از ماه آتی میلادی اعمال می‌کند؛ اقدامی که می‌تواند بر مناقشه تجاری بین دو کشور بیفزاید.

پربیننده ترین خبرها