شماری از نیروهای پلیس فیلادلفیا هدف گلوله قرار گرفتند

شماری از نیروهای پلیس فیلادلفیا هدف گلوله قرار گرفتند
پنج‌شنبه 24 مرداد 1398 - 01:58

رسانه‌های آمریکایی می‌گویند فردی ناشناس به سمت تعدادی از نیروهای پلیس در شهر فیلادلفیا تیراندازی کرده است.

العالم - آمریکا

تصاویری که از محل حادثه منتشر شد، نشان می‌داد که ده‌ها خودروی پلیس در محل حضور یافته‌اند. شدت تیراندازی به حدی بود که یک خودروی زرهی پلیس برای کمک به خلع سلاح مهاجم فراخوانده شد.

در حالی که این حادثه همچنان در جریان بود، کاربران در شبکه‌های اجتماعی نوشته‌ بودند که به صورت مداوم صدای تیراندازی به گوش می‌رسد. یکی از شاهدان به شبکه «ای‌بی‌سی» گفته است که صدای شلیک دستکم ۱۰۰ گلوله را شنیده است.

بنا بر اعلام کاخ سفید، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در جریان این حادثه قرار گرفته و در حال دنبال کردن گزارش‌های مربوط به این تیراندازی است.

پلیس می‌گوید تیرانداز که تسلیحات و مهمات زیادی به همراه داشته، تیراندازی را به صورت زنده از فیسبوک پخش کرده است. برخی از منابع نوشته‌اند که مهاجمین دو نفر بوده‌اند که یکی از آن‌ها بازداشت شده است و دیگری همچنان به تیراندازی ادامه داده است.

این حادثه تنها چند روز پس از آن رخ می‌دهد که دو تیراندازی مجزا در شهرهای «اِل پاسو» و «دیتون» در آمریکا دستکم ۳۲ کشته و ده‌ها زخمی بر جای گذاشت.

با وجود مرگ سالانه بین ۳۰ تا ۴۰ هزار آمریکایی در حوادث مرتبط با اسلحه، سیاستمداران آمریکایی تاکنون از اصلاح قوانین سهل‌گیرانه حمل سلاح در این کشور خودداری کرده‌اند. منتقدان می‌گویند لابی‌های تسلیحاتی که به نامزدهای سمت‌های سیاسی کمک‌های کلانی می‌کنند، مانع اصلی در مسیر اصلاح قوانین حمل اسلحه هستند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها