دعوت «بری» از مردم لبنان به پایبندی به معادله «مقاومت، ارتش و مردم»

دعوت «بری» از مردم لبنان به پایبندی به معادله «مقاومت، ارتش و مردم»
پنج‌شنبه 24 مرداد 1398 - 18:13

رئیس پارلمان لبنان در سالروز پیروزی مقاومت در جنگ سی‌وسه روزه مقابل رژیم صهیونیستی، از مردم خواست برای حفظ پیروزی همچنان به معادله «مقاومت، ارتش و لبنان» متعهد باشند.

العالم - لبنان

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان، امروز پنجشنبه، از مقاومت و پیروزی آن مقابل دشمن صهیونیستی تمجید کرد.

بری در سیزدهمین سالروز پیروزی حزب‌الله و مقاومت لبنان در جنگ سی‌وسه‌روزه سال 2006، مردم را به پایبندی به معادله معروف به «معادله طلایی» دعوت کرد. جنبش مقاومت در لبنان، پیوند «ارتش، مردم و مقاومت» را معادله طلایی می‌نامد.

رئیس پارلمان لبنان در فیسبوکش نوشت: «همانطور که لبنان در چنین روزی پیروزی‌اش را به دست آورد... امروز و در هر لحظه نیز همه لبنانی‌ها دعوتند که به آنچه این پیروزی روشن را حاصل کرد، پایبند باشند؛ مقاومت، ارتش و ملت. همیشه و در همه پیروزی‌ها، صدا و پژواک مقاومت هست».


پست فیسبوکی نبیه بری

امروز همچنین «فیصل کرامی» نماینده پارلمان لبنان از جنبش مقاومت در کشورش تمجید کرد و پیروزی آن در جنگ سال 2006 مقابل رژیم صهیونیستی را مقدمه پیروزی نهایی توصیف کرد.

کرامی نوشت: «در چنین روزی، سیزدهمین سالروز پیروزی تاریخی مقاومت لبنان بر دشمن صهیونیستی را جشن می‌گیریم... این پیروزی راهبردی، توازن وحشتی با دشمن ایجاد کرد و آزمایشی شد برای قدرت جامعه لبنان که با همه اختلافات داخلی‌اش از آزمایش ایستادگی و همبستگی مقابل دشمن صهیونیستی پیروز بیرون آمد» .

دیروز چهارشنبه سیزدهمین سالروز پیروزی حزب الله لبنان در جنگ سی‌وسه روزه سال 2006 بود که رژیم صهیونیستی تلاش کرد حزب‌الله را نابود کند اما در این جنگ شکست خورد.

جنگ سی‌وسه روزه در لبنان به «جنگ تموز» و در فلسطین اشغالی به جنگ دوم لبنان مشهور است. این جنگ 12 جولای سال 2006 آغاز شد و سی‌وسه روز طول کشید و نه تنها مقاومت لبنان از بین نرفت بلکه شکست سختی به ارتش رژیم صهیونیستی تحمیل شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها