تحلیل روز/

سردرگمی اشغالگران پس از دو عملیات غوش عتصیون و القدس

سردرگمی اشغالگران پس از دو عملیات غوش عتصیون و القدس
شنبه 26 مرداد 1398 - 14:42

طی 24 ساعت گذشته در فلسطین اشغالی دو عملیات صورت گرفت که اولین عملیات توسط دو کودک فلسطینی انجام شد که یکی از آنان شهید و دیگری در منطقه قدیمی این شهر مقدس زخمی شد، عملیات دوم نیز توسط یک آزاده فلسطینی انجام و فورا منجر به شهادت وی شد .

العالم - یادداشت

این دو عملیات، بدون هماهنگی پیشین و بدون مشارکت گروه های فلسطینی انجام شد به این معنی که مبارزه دیگر توسط گروه های فلسطینی اشکل نمی گیرد، بلکه اقدامی فردی و تصمیم یک کودک فلسطینی یا مبارز فلسطینی و ناشی از موضعگیری یا اقدام تجاوزگارانه اشغالگران است زیرا اخیرا اقدامات تحریک امیز اشغالگران در کرانه باختری و قدس اشغالی افزایش یافته است.

در گذشته عملیات چریکی برنامه ریزی شده و توسط یکی از گروههای فلسطینی انجام می شد ، و برای اشغالگران سنگین بود ، برخی از این عملیات ها نیز به خاطر نفوذ امنیتی ناشی از درگیری دائم میان مقاومت و اشغالگران، لو می رفت.

اما عملیات های فردی، اشغالگران را خسته کرده و آنان را واداشته تا بر شبکه های اجتماعی جوانان فلسطینی نظارت کنند تا شاید به سرنخی از عملیات چریکی از یک جوان فلسطینی به دست بیاورند.

شمار زیادی از جوانان و کودکان فلسطینی به خاطر نوشتن جملاتی در صفحه های اجتماعی بازداشت شده اند زیرا سازمان اطلاعات اسرائیل آن را تصمیم برای اجرای عملیات چریکی تفسیر کرده است.

این سردرگمی نهادهای امنیتی اسرائیل موجب شده تا اعلام کنند؛ کرانه باختری بر روی بشکه باروت قرار دارد و این آرامش فریبنده است و هر لحظه دروغ بودن آن نمایان خواهد شد.

به نظر می رسد، مقامات سیاسی اسرائیل تا کنون نفهیمده اند تلاش برای راضی کردن راستی ها با حمله به فلسطینیان، آنان را به مقابله فردی و گروهی واخواهد داشت و اگر وضعیت کرانه باختری و قدس بحرانی شود اشغالگران بهای گزافی را خواهند پرداخت و نسلی که آموخته به دور از گروه ، مقاومت کند شاید برای خود چارچوبی تعیین کند تا هر زمان و مکان آماده مقاومت باشد.

فارس الصرفندي

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها