۱۳ نوبت حمله هوایی نیروهای حفتر به شهر «مصراته»

۱۳ نوبت حمله هوایی نیروهای حفتر به شهر «مصراته»
يکشنبه 27 مرداد 1398 - 19:13

هواپیماهای جنگی وابسته به نیروهای شرق لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر در ۱۳ نوبت اهدافی در شهر مصراته واقع در غرب لیبی را بمباران کردند.

العالم - آفریقا

هواپیماهای جنگی وابسته به نیروهای حفتر شنبه شب (دیشب) چند پایگاه در شهر مصراته واقع در غرب لیبی از جمله ساختمان دانشکده جنگی را هدف قرار دادند.

سرتیپ «محمد منفور» فرمانده اتاق عملیات نیروی هوایی «ارتش ملی لیبی» تحت فرماندهی حفتر در مصاحبه با شبکه سعودی العربیه گفت: «۱۳ حمله هوایی به پایگاه‌های شبه‌نظامیان در پایگاه هوایی مصراته انجام دادیم و هدفگیری‌ها دقیق و موفق بود».

منفور مدعی شد که در این حملات آشیانه پهپادهای ترکیه‌ای، اتاق کنترل و هدایت این پهپادها و انبار موشک‌‌های مورد استفاده این پهپادها، هدف قرار گرفته شد.

«قوات مصراتة»(نیروهای مصراته) از جمله گروه‌هایی هستند که در کنار نیروهای دولت وفاق ملی در غرب لیبی با نیروهای حفتر در حال جنگ هستند.

بنابر این گزارش، دیشب همچنین درگیری خشونت‌باری در شهر مرزق (جنوب لیبی) بین نیروهای شرق لیبی و گروه‌های مسلح به وقوع پیوست.

نیروهای حفتر از بیش از چهار ماه پیش حملات به طرابلس را با هدف تصرف این شهر آغاز کرده‌اند و طبق آمارهای سازمان ملل تا کنون نزدیک به یک هزار نفر کشته و بیش از پنج هزار نفر زخمی شده‌ و علاوه بر آن ۱۰۰ هزار نفر نیز از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند.

درگیری بین نیروهای شرق لیبی تحت امر حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی تحت فرماندهی «فائز السراج» از چهارشنبه گذشته با پایان یافتن «آتش‌بس انسانی» پیشنهادی سازمان ملل به مناسبت عید قربان، ازسر گرفته شد.

نیروهای حفتر بامداد روز جمعه نیز همزمان با فرود چند هواپیما در فرودگاه معیتیقه، چند خمپاره به فرودگاه شلیک کردند.

پنجشنبه گذشته نیز نیروهای حفتر اعلام کردند که فرودگاه بین‌المللی «زواره» در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب طرابلس را هدف قرار دادند.

نیروهای حفتر مدعی شدند که از این فرودگاه برای برخاستن پهپادهای ترکیه‌ای که تحویل نیروهای دولت وفاق ملی شده است، استفاده می‌شد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها