نماینده فلسطین: عادی‌سازی روابط اعراب با اسرائیل رؤیاپردازی است

نماینده فلسطین: عادی‌سازی روابط اعراب با اسرائیل رؤیاپردازی است
چهارشنبه 30 مرداد 1398 - 16:01

نماینده فلسطین در سازمان ملل در واکنش به نماینده رژیم صهیونیستی، گفت کسانی که تصور می‌کنند عادی‌سازی روابط اعراب و اسرائیل رخ می‌دهد، در حال رؤیاپردازی هستند.

العالم - فلسطین اشغالی

«ریاض منصور» نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل، سخنان نماینده رژیم صهیونستی مبنی بر این‌که تهدیدات ایران موجب نزدیک‌ شدن تل‌آویو و اعراب می‌شود را رد کرد.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، سخنان ریاض منصور در جلسه روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل پس از ادعاهای «دنی دانون» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل بیان شد.

منصور بدون اشاره به نام دانون، وی را فردی دروغگو خواند. او گفت اگر دانون فکر می‌کند «در حال باز کردن درهای عادی‌سازی [روابط] با کشورهای عربی است»، حتماً در «دنیایی خیالی» زندگی می‌کند.

منصور متذکر شد تمامی کشورهای عربی که در این نشست حضور داشتند و بسیاری دیگر از کشورهای عضو، بر تعهد خود نسبت به راه‌کار دو دولتی پایبند هستند.

این نماینده فلسطینی افزود: «پس [اکنون که] او (دانون) از گوش دادن به اعضای شورای امنیت سر باز می‌زند، می‌تواند به صداهای داخل سرش گوش دهد».

ریاض منصور هشدار داد رفتارهای «بدون ملاحظه» صهیونیست‌ها در بیت‌المقدس و «حرم شریف»، «درگیری مذهبی در فلسطین را تحریک می‌کند». او همچنین طرح «معامله قرن» «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را محکوم به شکست دانست.

منصور آمریکا را به فلج کردن اقدامات سازمان ملل برای ایجاد صلح در اراضی اشغالی از طریق اقدام به وتو کردن تصمیمات اتخاذ شده، متهم کرد و پیشنهاد کرد یک کنفرانس جهانی صلح برای حل بحران بین صهیونیست‌ها و فلسطینیان برگزار شود.

منصور در پایان این سوال را مطرح کرد: «چه کسی درحال از بین بردن اجماع بر سر دو دولت است؟ رهبران فلسطینی... یا دولت افراطی اسرائیل که هر امیدی برای صلح را نابود می‌کند؟»

در جریان این جلسه که با هدف بررسی چالش‌های فراروی صلح و امنیت در خاورمیانه برگزار شده بود، «مجید تخت روانچی» نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد هم گفت: «اصلی‌ترین و طولانی‌ترین منازعه خاورمیانه مسأله فلسطین است. تا زمانی که این بحران حل نشود، صلح و امنیت در خاورمیانه برقرار نخواهد شد. اشغال غیرقانونی فلسطین عامل اصلی این مشکل بوده و بنابراین حل آن نیز فقط از طریق پایانِ اشغال میسر است و هیچ راه حل جادویی هم برای آن وجود ندارد».

فارس

پربیننده ترین خبرها