پایان ماجراجویی دریایی انگلیس/ آغاز تحرکات آمریکا برای دزدی دریایی و توقیف ابر نفتکش ایرانی

پایان ماجراجویی دریایی انگلیس/ آغاز تحرکات آمریکا برای دزدی دریایی و توقیف ابر نفتکش ایرانی
جمعه 1 شهريور 1398 - 18:22

پس از به سنگ خوردن تیر آمریکایی ها در ماجرای راهزنی دریایی انگلیس، حالا نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران گفته کشورش قصد دارد ابر نفتکش ایرانی آدریان دریا را در اختیار بگیرد،

العالم ـ آمریکا

برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران گفته مقامات آمریکایی قصد در اختیار گرفتن نفتکش ایرانی آدریان دریا را دارند.

بی شک راهزنی و دزدی دریایی از کشتی تجاری و غیر نظامی در آب های آزاد با توسل به نیروی نظامی کاری سهل و آسان خواهد بود همانند اقدامی که انگلیس مرتکب شد ، ولی هزینه و تبعات چنین اقدامی بی شک موضوعی نیست که بتوان به راحتی از آن خلاص شد.

بنابر گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک ، هوک گفته مقامات آمریکایی با چندین کشور در مدیترانه برای در اختیار گرفتن نفتکش ایرانی آدریان دریا مذاکره می کنند، این نفتکش چندی قبل پس از رفع توقیف آب های جبل الطارق را ترک کرده بود.

نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران خاطرنشان کرده، "ما همه کاری انجام می دهیم تا نفتکش ایرانی به اهداف خود نرسد ... وزارت دادگستری ایالات متحده با تعدادی از کشورها همکاری می کند تا بفهمد آیا می توانیم نفتکش را در اختیار خود بگیریم. اکنون این نفتکش در دریای مدیترانه حرکت می کند، ما همچنان بر تحرکات آن نظارت می کنیم."

نفتکش آدریان دریا توسط تفنگ داران نیروی انگلیس و گارد دریایی منطقه جبل‌الطارق توقیف شد. آمریکا دولت محلی جبل الطارق را تحت فشار قرار داد تا توقیف این نفتکش ادامه یابد. اما دیوان عالی جبل‌الطارق رای به آزادی این نفتکش حامل نفت ایران داد. نفتکش آدریان دریا از منطقه جبل‌الطارق خارج و وارد آبهای بین‌المللی شده است.

پربیننده ترین خبرها