استمرار تظاهرات مردم الجزائر برای هفتمین ماه متوالی

استمرار تظاهرات مردم الجزائر برای هفتمین ماه متوالی
شنبه 2 شهريور 1398 - 11:59

مردم الجزائر برای هفتمین ماه متوالی با برگزاری تظاهرات گسترده در پایتخت و دیگر شهرهای آن، علیه عناصر دوره «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهور سابق این کشور شعار سر دادند.

العالم - آفریقا

معترضان الجزائری روز جمعه(دیروز) نیز با برگزاری تظاهراتی در پایتخت این کشور و دیگر شهرهای آن در مخالفت با هر گونه گفت‌‌وگو و برگزاری انتخابات تحت نظارت عناصر رژیم سابق شعار سر داده و خواستار برکناری عناصر دوره بوتفلیقه از قدرت شدند.

تظاهرات‌کنندگان همچنین شعارهایی علیه اعضای هیأت میانجی‌گری و گفت‌وگوی ملی که در حال رایزنی با محافل مختلف سیاسی و جامعه مدنی هستند، سر دادند.

این بیست‌وهفتمین جمعه متوالی بود که الجزائری‌ها در آن تظاهرات کرده و علیه عناصر دوره بوتفلیقه شعار دادند.

طبق گزارش شبکه الجزیره، با وجود گذشت شش ماه از آغاز اعتراضات در الجزائر، حل بحران در این کشور همچنان با بن‌بست مواجه بوده است و دستآورد اصلی این اعتراضات تنها استعفای بوتفلیقه در تاریخ دوم آوریل(۱۳ فروردین) پس از دو دهه حکومت در این کشور، بود.

همانند هفته‌های گذشته، تظاهرات‌کنندگان باز هم علیه عناصر دوره بوتفلیقه به خصوص «احمد قاید صالح» رئیس ستاد مشترک ارتش که از زمان استعفای بوتفلیقه به مرد قدرتمند الجزائر تبدیل شده است، شعار سر دادند.

تظاهرات‌کنندگان همچنین مخالفت خود با پیشنهاد گفت‌وگو که عبدالقادر بن صالح رئیس‌‌جمهور موقت الجزائر آن را مطرح کرده است، اعلام کردند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها