یک خبر چند خط تحلیل؛

گنبد آهنین یمنی ها بن سلمان و بن زاید را مستاصل کرده است؟

گنبد آهنین یمنی ها بن سلمان و بن زاید را مستاصل کرده است؟
شنبه 2 شهريور 1398 - 21:50

العالم _ یمن

خبر:

  • سخنگوی ارتش و کمیته های مردمی یمن امروز نه تنها از سامانه پدافند هوایی فاطر1 رونمایی کرد بلکه "ثاقب1" را هم به رخ جهانیان کشید.

تحلیل:

  • نکته مهم در رونمایی امروز آن بود که یحیی سریع همه آنچه را می گفت به اسناد و فیلم مستند می کرد این یعنی آنکه شواهدی که سریع به آنها استناد می کرد هم در عمل امتحان خود را با موفقیت پس داده بودند و هم شعار او مبنی بر اینکه سال آینده یمنی ها سال "پدافند هوایی" است را برای همگان و به ویژه سران حاضر در ائتلاف یمنی باور پذیر و ترسناک می نمود.

  • در کلام سریع به انواع سلاح های آمریکایی، سعودی و اماراتی و عجز آن ها در مقابل توان پدافندی انصارالله البته با مستندات کافی و وافی اشاره شده بود بر این اساس می توان انتظار داشت پس از این و با مشاهده این توانمندی، تلاش های امارات و سعودی به منظور برون رفت از باتلاق یمن تشدید شود.

  • از کلام یحیی سریع در مراسم امروز می توان چنین نتیجه گرفت که "گنبد آهنین واقعی" نه در اسرائیل که در یمن در حال عملیاتی شدن است و مراحل پایانی خود را طی می کند. این می تواند بدترین خبر برای امارات و عربستان باشد، دو کشوری که از یک سو رفته رفته از ابزار تهدید علیه یمنی ها تهی می شوند و به همان میزان و البته پرسرعت تر از آن منابع حیاتی و زیر ساختی شان در معرض عملیات انصارالله قرار می گیرد.
  • این روزها و پس از عملیات مختلف انصارالله در خاک سعودی به نظر می رسد بن سلمان هم ترجیح داده است سکوت پیشه بکند و فتیله تهدیدات گذشته را تا حدی پایین بیاورد. به نظر می رسد پیام هجوم به "الشیبه" در مرز سعودی و امارات به خوبی و با دقت از سوی دو ولیعهد دریافت شده است.

پربیننده ترین خبرها