جنوب بیروت؛ سه نفر زخمی شدند/ ارتش لبنان پهپادها را اسرائیلی اعلام کرد

جنوب بیروت؛ سه نفر زخمی شدند/ ارتش لبنان پهپادها را اسرائیلی اعلام کرد
يکشنبه 3 شهريور 1398 - 13:20

خبرگزاری لبنان اعلام کرد، در پی انفجار پهپادی در نزدیکی ساختمان رسانه‌ای وابسته به حزب‌الله سه نفر جراحات سطحی برداشتند و ارتش نیز هویت پهپادهای را اسرائیلی اعلام کرد.

العالم- لبنان

رسانه‌های مختلف خبری، بامداد امروز (یکشنبه) از ساقط شدن دو پهپاد در «ضاحیه» در جنوب بیروت خبر دادند.

خبرگزاری لبنان «ان ان ای» اعلام کرد، در پی منفجر شدن یک پهپاد در نزدیکی ساختمان رسانه‌ای وابسته به حزب‌الله در ضاحیه در جنوب بیروت، سه نفر دچار جراحات سطحی شدند.

خبرگزاری لبنان در ادامه از پرواز گسترده هواپیماهای صهیونیستی در ارتفاع پایین در مناطق مختلف لبنان از جمله بیروت و صیدا خبر داد.

«وئام وهاب» رئیس حزب «التوحید» لبنان در صفحه توئیتر خود نوشت: پهپادهایی که در ضاحیه سقوط کردند، تهاجمی آشکار به لبنان و ملت آن بود و دولت باید به شورای امنیت شکایت کند.

«محمد عفیف» مسئول رسانه‌ای در حزب‌الله لبنان اعلام کرد که یکی از دو پهپاد در آسمان جنوب بیروت، بمب‌گذاری شده بوده است.

عفیف امروز یکشنبه، در تماسی تلفنی به خبرگزاری رسمی لبنان گفت، «حزب‌الله هیچ پهپادی را ساقط نکرده است... پرنده اول بدون اینکه آسیبی بزند، سقوط کرده و دومی بمب‌گذاری شده بوده و منفجر شده و به ساختمان مرکز رسانه‌ای حزب‌الله در ضاحیه آسیب زده است».

ارتش لبنان هم با انتشار بیانیه‌ای هویت پهپادهای سقوط کرده را اسرائیلی اعلام کرد و گفت، یکی از دو پهپاد اسرائیلی ساقط و دیگری منفجر شده است.

در بیانیه ارتش لبنان آمده است: مورخ 25 اوت 2019، ساعت 02:30 [بامداد] دو پرنده شناسایی وابسته به دشمن اسرائیلی، حریم هوایی لبنان را در منطقه معوض-محله ماضی در ضاحیه، جنوب بیروت، نقض کردند. اولی سقوط کرد و دومی در آسمان منفجر و سبب وارد آمدن خساراتی مادی شد. فورا یک گروه از ارتش در محل حاضر شد و مکان را در محاصره خود گرفت و تدابیر لازم را اجرا کرد. پلیس نظامی با نظارت دستگاه قضایی در حال تحقیقات است.

طبق گزارش‌های خبری، قرار است حزب‌الله طی ساعات آینده بیانیه‌ای در این باره صادر کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها