دولت وفاق ملی لیبی، امارات را به بمباران جنوب طرابلس متهم کرد

دولت وفاق ملی لیبی، امارات را به بمباران جنوب طرابلس متهم کرد
يکشنبه 3 شهريور 1398 - 16:11

نیروهای دولت وفاق ملی لیبی به ریاست «فائز السراج»، امارات را به بمباران جنوب طرابلس پایتخت این کشور و کشته شدن سه نفر در این حمله متهم کردند.

العالم - آفریقا

فرماندهی عملیات «برکان الغضب» وابسته به دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد که حمله پهپادهای اماراتی، در حمایت از ژنرال «خلیفه حفتر»، به جنوب طرابلس باعث کشته شدن سه غیرنظامی شد.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، در این حمله خودروی این افراد به صورت مستقیم هدف قرار گرفت و علاوه بر آن چند غیرنظامی نیز در منطقه الکریمیه در جنوب طرابلس زخمی شدند.

نیروهای حفتر از بیش از چهار ماه پیش حملات به طرابلس را با هدف تصرف این شهر آغاز کرده‌اند و طبق آمارهای سازمان ملل تا کنون بیش از یک هزار نفر کشته و بیش از پنج هزار نفر زخمی شده‌ و علاوه بر آن ۱۰۰ هزار نفر نیز از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند.

با وجود حمایت‌های مصر و امارات از نیروهای حفتر اما آن‌ها هنوز موفق نشده‌اند به داخل طرابلس نفوذ کنند.

لیبی از زمان سقوط «معمر القذافی» رهبر سابق این کشور در اواخر سال ۲۰۱۱، از دودستگی شدید در نهادهای دولتی در شرق و غرب این کشور رنج می‌برد و دو دولت یکی در غرب به ریاست «فائز السراج» وجود دارد که در سطح بین‌الملل به رسمیت شناخته شده و دیگری دولت شرق لیبی و مجلس نمایندگان آن که خلیفه حفتر فرمانده ارتش شرق لیبی نیز به آن وابسته است.

فارس

پربیننده ترین خبرها