تحلیل روز؛

نصرالله هزینه را تعیین کرد؛ تل آویو آماده پرداختن می شود

نصرالله هزینه را تعیین کرد؛ تل آویو آماده پرداختن می شود
دوشنبه 4 شهريور 1398 - 09:36

هیچ کس در سرزمین های اشغالی چه فلسطینی و چه صهیونیست تلویزیون خود را بین ساعت های چهار تا هفت بعدازظهر دیروز ترک نکرد، فلسطینی ها سخنرانی سید حسن نصرالله را بر اساس آیه قرآن (یشف صدور قوم مومنین) دنبال کردند اما صهیونیست ها تمام وقت این جمله در ذهنشان تکرار می شد: این چه بلایی بود که نتانیاهو سر ما آورد؟!

العالم - فلسطین اشغالی

سید حسن نصرالله قاطعانه از آمادگی مردانش برای پاسخ به شهادت رزمندگان حزب الله در سوریه صحبت و تاکید کرد که مقابله با پهپاد های اسرائیلی همانند زمان تجاوز به لبنان در دستور کار قرار گرفته است و هر تجاوزی که در آینده صورت بگیرد با پاسخ مواجه خواهد شد.

وی همچنین به منتقدانش در داخل لبنان فرصت داد تا برای لگام زدن بر اسب افسار گسیخته صهیونیست ها با مقامات آمریکایی مذاکره کنند.

مانند همیشه نصرالله رای دهندگان صهیونیست را در برابر واقعیت حکومتشان قرار داد که به بهای خون و امنیت آنها به ماجراجویی می پردازد. در تل آویو نصرالله دشمن اول صهیونیست ها است اما به اعتراف تمام مقامات صهیونیست از چپ ترین گرایش ها گرفته تا راست ترین آنها، نصرالله در تاریخ مبارزه اش و به خصوص از زمان انتخابش به عنوان دبیرکل حزب الله در دهه 90 میلادی تا به امروز دروغ نگفته و به معنای عام سیاستمدار عربی نبوده زیرا او به هر چه که بگوید عمل می کند.

دیروز و با پایان سخنرانی نصرالله، تحلیلگران و سیاستمداران رسانه های صهیونیستی سخنرانی سید را کلمه به کلمه و جمله به جمله و حتی زبان بدن نصرالله را دوباره مرور کردند.

تحلیلگران صهیونیستی همگی متفق القول بودند که ماجراجویی های نتانیاهو کاملا حساب نشده است و وی حاضر است که در مقابل حفظ صندلی خود جنگی تمام عیار و ویرانگر به راه بیاندازد اما مهم ترین سوالی که مهمان های رسانه های صهیونیستی آن را مطرح می کردند این بود که آیا واقعا خطری این رژیم را تهدید می کند؟ و آیا انتخابات به بهای خون شهروندان صهیونیستی خواهد بود که نتانیاهو آن را در مقابل صندلی ریاست خود ناچیز می داند؟!

این اتفاقات باعث شده مخالفان نتانیاهو حتی در میان راستگرایان سنتی و حتی کسانی که می خواهد در آینده با آنها حکومت را تشکیل دهد از وی به شدت انتقاد کنند. در داخل رژیم صهیونیستی همه می دانند که بهای ماجراجویی های نتانیاهو را می پردازند و فقط در انتظار زمان و مکان آن هستند.

صهیونیست ها معتقدند که حزب الله بعد از 13 سال از آخرین جنگی که با آنها داشته و همچنین بعد از جنگ سوریه آمادگی بسیار بیشتری را برای جنگ طولانی پیدا کرده است و همچنین می دانند که آنها بیش از هر زمان دیگری ضعیف تر از تحمل یک جنگ دیگر حتی در برابر مقاومت اسلامی در نوار غزه هستند.

فارس الصرفندی - خبرنگار العالم

پربیننده ترین خبرها