سران عراق و حشدشعبی: تمام اقدامات را برای جلوگیری از تکرار تجاوزات به کار می‌گیریم

سران عراق و حشدشعبی: تمام اقدامات را برای جلوگیری از تکرار تجاوزات به کار می‌گیریم
دوشنبه 4 شهريور 1398 - 19:49

سران قوای مجریه و مقننه و رئیس جمهوری عراق در نشستی به همراه فرماندهان حشد شعبی تاکید کردند تمام اقدامات را برای جلوگیری از تجاوزات به خاک عراق به کار خواهند گرفت.

العالم - عراق

به گزارش شبکه الفرات، برهم صالح رئیس جمهوری عراق روز دوشنبه در کاخ السلام میزبان عادل عبدالمهدی نخست وزیر، محمد حلبوسی رئیس پارلمان، فالح الفیاض رئیس هیئت حشد شعبی و شماری از فرماندهان حشد شعبی از جمله هادی العامری بود.

بر اساس بیانیه ریاست جمهوری عراق، در این نشست بر نقش قهرمانانه نیروهای حشد شعبی در کنار دیگر تشکلات نیروهای مسلح در نبردهای آزادیبخشی و بیرون راندن داعشی‌ها و تروریسم تاکید شد.

این بیانیه آورده است در این نشست تاکید شد که تجاوزات اخیر به حشد شعبی، بخشی از تلاش‌ها برای منصرف کردن حشد و مجموعه دفاع ملی از ایفای نقش مهم و پیاپی خود برای نابودی بقایای داعش و رهایی نهایی از تروریسم و خطرات آن علیه عراق و کشورهای منطقه و جهان است و این تجاوزات یک اقدام خصمانه آشکار است که عراق قدرتمند را هدف قرار داده است و عراق از طریق دولت و تمام کانال‌های موثر و سازمان‌های بینالمللیو منطقه‌ای، تمام اقدامات لازم را برای بازداشتن متجاوزان و دفاع از عراق و امنیت و حاکمیت آن بر اراضی‌اش انجام خواهد داد.

در این چارچوب، شرکت کنندگان در نشست کاخ السلام بر اهمیت تمرکز بر هدف اساسی یعنی مبارزه با تروریسم و پاکسازی خاک عراق از بقایای آن تاکید کرده و خاطر نشان کردند که حاکمیت عراق و سلامت مردم آن خط قرمز است و دولت مامور است از آنها در برابر هرگونه تجاوزی حمایت کند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها