رژیم صهیونیستی سهمیه سوخت غزه را کاهش داد

رژیم صهیونیستی سهمیه سوخت غزه را کاهش داد
سه شنبه 5 شهريور 1398 - 12:02

"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم اشغالگر اعلام کرد که به دنبال شلیک موشک هایی از سوی نوار غزه به مناطقی از فلسطین اشغالی، میزان سوخت در نظر گرفته شده جهت واردات به این باریکه به نصف کاهش خواهد یافت.

العالم - فلسطین اشغالی

تارنمای "القدس العربی" در شماره امروز ( سه شنبه) ضمن اعلام این خبر افزود: نتانیاهو از سوی محافل اسراییلی به برهم زدن مسائل سیاسی، نظامی و امنیتی جهت دستیابی به پیروزی در انتخابات آتی در سرزمینهای اشغالی متهم شده است.

نتانیاهو که با اتهامات گسترده فساد مواجه است، بدون اشاره به حملات نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی به غیر نظامیان در باریکه غزه،‌ بر افزایش فشار و در تنگنا قرار دادن ساکنان این باریکه خبر داده است .

به نوشته این تارنما، "اوفیر اکونیس" وزیر علوم رژیم صهیونیستی نیز گفته که اسراییل مایل به وقوع جنگ با غزه نیست، اما به رغم آن در حال نزدیک شدن به انجام یک عملیات نظامی گسترده در این منطقه است، اما زمان آن هنوز مشخص نیست .

در همین راستا "غیورا ایلاند" فرمانده سابق شورای امنیتی رژیم صهیونیستی نسبت به افزایش بسیار جبهه های امنیتی تنش زا فراروی این رژیم هشدار داد.

ایلاند با اشاره به مشکلات و ناکامی امنیتی نظامی رژیم صهیونیستی در منطقه جنوبی سرزمینهای اشغالی همجوار با نوار غزه گفت: این مشکلات و ناکامی نشات گرفته از آن است که ما نمی خواهیم استقلال و قدرت نوار غزه را به رسمیت بشناسیم.

ایلاند افزود: اسراییل در این شرایط حساس باید مواظب باشد با انجام اقداماتی که ضرورتی ندارد، حزب الله را وادار به واکنش نشان دادن نکند . ما همچنین نباید باعث تحریک حماس در نوار غزه شویم .

القدس العربی همچنین نوشت که شورای عالی برنامه ریزی رژیم صهیونیستی ده روز پیش با ساخت 200 واحد مسکونی در شهرک "میتساد" و 100 واحد مسکونی دیگر در شهرک " إیبی هناحال" در منطقه "بیت لحم" در کرانه باختری اشغالی موافقت کرده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها