روزنامه یومیوری: ژاپن به ائتلاف آمریکا در خلیح فارس نمی پیوندد/توکیو خواهان تنش زدایی در خلیج فارس است

روزنامه یومیوری: ژاپن به ائتلاف آمریکا در خلیح فارس نمی پیوندد/توکیو خواهان تنش زدایی در خلیج فارس است
چهارشنبه 6 شهريور 1398 - 07:34

روزنامه یومیوری ژاپن با اشاره به درخواست دولت آمریکا برای پیوستن توکیو به ائتلاف دریایی در منطقه، خاطرنشان کرده که ژاپن به این نتیجه رسیده بجای چنین اقدامی باید برای کاستن از تنش ها در منطقه تلاش کند.

العالم ـ آسیا

روزنامه یومیوری ژاپن با اشاره به سفر «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران به این کشور نوشت که توکیو به دنبال تنش زایی در خاورمیانه و خلیج فارس است و در همین راستا با ظریف درباره امنیت تنگه هرمز گفت و گو خواهد کرد.

نشریه ژاپنی روز چهارشنبه نوشت ظریف در جریان سفر به این کشور، عصر روز سه شنبه با «کونو تارو» همتای ژاپنی خود دیدار کرد و امروز هم قرار است با «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن درباره ائتلاف آمریکا برای حراست از نفتکش ها و مسایل امنیتی منطقه خاورمیانه دیدار و گفت و گو کند.

این روزنامه نوشت دولت آمریکا از ژاپن خواسته است به این ائتلاف ملحق شود اما توکیو چنین درخواستی را با احتیاط مورد بررسی قرار داده و به این نتیجه رسیده است که بجای چنین اقدامی باید برای کاستن از تنش ها در منطقه تلاش کند.

نشریه یومیوری خاطرنشان کرده، وزیر خارجه ایران که پیشتر در ماه می با نخست وزیر و وزیر خارجه ژاپن در توکیو گفت و گو کرده بود، این بار از این کشور خواهد خواست تا به این ائتلاف ملحق نشود.

بنا به نوشته این روزنامه، یکی از مهمترین موضوعات مورد مذاکره تنش ها میان ایران و آمریکا خواهد بود و طرف ژاپنی راه های کاهش تنش ها را با وزیر خارجه ایران مورد رایزنی قرار خواهد داد.

یومیوری نوشت که دولت ژاپن ابراز امیدواری کرده که آبه و حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر (شهریور) با یکدیگر دیدار و گفت و گو کنند.

به گزارش ایرنا، ظریف در ادامه سفرش به شرق آسیا عصر روز سه شنبه وارد توکیو شد و در شهر بندری یوکوهاما با همتای ژاپنی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی پیش از این به چین سفر کرده بود و قرار است عصر امروز ژاپن را به مقصد مالزی ترک کند.

پربیننده ترین خبرها