عراقچی: اجرای کامل برجام از سوی ایران منوط به فروش کامل نفت است/ شرط ظریف برای سفر به فرانسه در حاشیه نشست G7

عراقچی: اجرای کامل برجام از سوی ایران منوط به فروش کامل نفت است/ شرط ظریف برای سفر به فرانسه در حاشیه نشست G7
چهارشنبه 6 شهريور 1398 - 22:10

عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه گفت: مجموعه کشورهای 4+1، تعهداتی دادند که در 11 حوزه مختلف منافع ایران در برجام را تامین کنند.

العالم - ایران / سیاسی

عراقچی اجرای کامل برجام از سوی ایران را منوط فروش کامل نفت دانست و گفت: ما با پایین آوردن تعهدات خودمان سعی در برقراری تعادل داریم.

عراقچی در ارتباط با فضاسازی‌های مطرح شده از سوی برخی از رسانه‌ها و کشورها مبنی بر دیدار روحانی و ترامپ در آینده‌ای نزدیک و اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه در این زمینه گفت: مساله کاملا روشن است. ما در حال مذاکره با اروپا هستیم و خواسته‌های ما از آنها روشن است. ما مذاکره‌ای با آمریکا نداریم و در این ارتباط به صورت صریح و روشن اعلام موضع کرده‌ایم.

عراقچی با بیان اینکه هیچ کشوری در فشار حداکثری تن به مذاکره نمی‌دهد، ادامه داد: موضع ما در ارتباط با این موضوع روشن است و ما اعلام کرده‌ایم که اگر بخواهد مذاکره‌ای صورت بگیرد باید آنها (آمریکایی‌ها) تحریم‌ها علیه ایران را بردارند و به برجام بازگردند و در این صورت شاید مثل قبل در جریان کمیسیون مشترک برجام و مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ با آنها رایزنی و گفت‌وگویی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه مذاکره‌ای بین ایران و آمریکا صورت نمی‌گیرد، تصریح کرد: حتی هنگامی که از سوی فرانسه از آقای ظریف دعوت شد که در حاشیه اجلاس گروه ۷ به فرانسه برود و با مقامات این کشور و برخی از اعضای این گروه دیدار و رایزنی کند شرط ما این بود که هیچ مذاکره و ملاقاتی با طرف آمریکایی ولو به صورت شانسی و تصادفی وجود نداشته باشد و در مورد محل اقامت ما به نحوی برنامه‌ریزی شود که هیچ برخوردی ولو شانسی و تصادفی با آمریکایی‌ها نداشته باشیم.

این دیپلمات ارشد کشورمان با تاکید بر اینکه مذاکرات ایران با اروپایی‌ها در جریان است و هدف از این مذاکرات و مطالبات ایران در این زمینه مشخص است، ادامه داد: ما اجازه نمی‌دهیم که آمریکایی‌ها از مذاکرات ما با اروپایی‌ها در جهت خواسته‌های خودشان سوءاستفاده کنند.

پربیننده ترین خبرها