انگشت اتهام وزارت خارجه کره شمالی به سوی پمپئو/ با سخنان تحریک کننده، صبر ما را امتحان نکنید

انگشت اتهام وزارت خارجه کره شمالی به سوی پمپئو/ با سخنان تحریک کننده، صبر ما را امتحان نکنید
شنبه 9 شهريور 1398 - 11:24

معاون وزیر خارجه کره شمالی، اظهارات و مواضع افراطی اخیر وزیر خارجه آمریکا درباره رفتار پیونگ یانگ را عامل دشوارتر شدن انجام مذاکره دوجانبه با واشنگتن اعلام کرد.

العالم ـ آسیا

"مایک پمپئو" روز پنجشنبه گذشته گفته بود، اذعان می کنیم که رفتار خودسرانه کره شمالی قابل نادیده گرفتن نیست.

خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) به نقل از "چوئه سون هویی" معاون وزیر خارجه این کشور نوشت، سخنان پمپئو غیرمنطقی و تحریک آمیز است. او تندروی کرده و همین امر از سرگیری مذاکرات کاری مورد نظر آمریکا و کره شمالی را دشوارتر می کند.

وی هشدار داد، انتظارات کره شمالی در رابطه با مذاکره با آمریکا به تدریج در حال از بین رفتن است و پیونگ یانگ برای ارزیابی و بررسی مجدد همه اقدامات تلاش می کند. اگر آمریکا نمی خواهد که پشیمان شود، بهتر است بیش از این با سخنان تحریک کننده، صبر و شکیبابی ما را امتحان نکند.
کره شمالی چندی پیش از پمپئو به عنوان سمی کشنده یاد کرده بود.

به گزارش ایرنا، "دونالد ترامپ" و "کیم جونگ اون"، سران آمریکا و کره شمالی که اولین بار سال گذشته در سنگاپور گفت وگو کرده و به توافقی مبهم درباره خلع سلاح هسته ای کره در ازای لغو تحریم های پیونگ یانگ دست یافته بودند، در نشست فوریه امسال در هانوی ویتنام به نتیجه ای نرسیدند و همین امر موجب توقف مذاکرات دو کشور شد.

ترامپ و کیم اواخر ژوئن سال جاری میلادی (تیرماه ) در منطقه غیرنظامی مرزی دو کره ، دیدار و با ازسرگیری مذاکرات کاری مذاکره کنندگان دو کشور توافق کردند، توافقی که تا کنون عملی نشده است.

کره شمالی پس از نشست هانوی خواستار تغییر پمپئو به عنوان رئیس مذاکره کنندگان آمریکایی و انتخاب فردی عاقل تر و پخته تر به جای او شده است.

پربیننده ترین خبرها