نویسنده لبنانی:

سکوت سران عرب در برابر حملات اسرائیل خفت بار است

سکوت سران عرب در برابر حملات اسرائیل خفت بار است
شنبه 9 شهريور 1398 - 15:06

 طلال سلمان نویسنده لبنانی با انتشار مقاله ای با انتقاد از سکوت برخی سران عرب در برابر حملات اخیر اسرائیل به عراق، سوریه و لبنان، و خفت بار دانستن آن، موفقیت حزب الله در ساقط کردن دو پهپاد انتحاری این رژیم را پیروزی جدیدی برای محور مقاومت دانست.

العالم ـ لبنان

طلال در ادامه این مقاله که در روزنامه رأی الیوم منتشر شد، نوشت که دشمن صهیونیستی به طول و عرض و هر نقطعه ای در سرزمین های عربی به سهولت حمله نظامی هوایی می کند و جنگنده هایش نیز به سلامت به آشیانه بازمی گردند درحالی که اعراب سکوت خفت باری درپیش گرفته اند.

وی افزود: اسرائیل حملات روزانه به فرودگاه ها و پایگاه های نظامی در سوریه را به بهانه حضور ایران در این کشور افزایش داده درحالی که به معاهدات و ائتلاف تاریخی که میان تهران و دمشق یا سوریه با روسیه وجود دارد، توجهی ندارد. جنگنده های روسی در حمله به پایگاه های "النصره" و دیگر گروهای وابسته به آن شرکت دارند که از سوی ترکیه تأمین می شوند و مرزهای خود را بروی آنها باز گذاشته و مانع پایان یافتن این جنگ وحشیانه ضد سوریه می شوند، تا دمشق را همانند مصر مجبور به پذیرش معاهده صلح و تسلیم آن در برابر شروط دشمن اسرائیلی و آمریکایی کند.

« بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از بازگشت از مسقط و دیدار با سلطان قابوس به اینکه از سوی برخی کشورهای عربی دعوت به حضور در این کشورها شده، مباهات کرد که از جمله آنها بحرین بود. نمایندگان این رژیم پیش از این در نشستی در راستای معامله قرن در بحرین که از سوی داماد صهیونیست دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ترویج می شود، شرکت کردند.

حمله پهپادی اسرائیل در نیمه شب در زمانی که مردم در خواب بودند صورت گرفت و این طور فرض شده بود که مرکز رسانه ای حزب الله از کارکنان آن خالی است و تنها نگهبانان در آن حضور دارند و پهپاد نخست می تواند هرنقطه ای را که می خواهد، هدف حمله قرار دهد و پهپاد دوم نیز به کمک آن آمده تا به آرامی پس از عملیات به مبدأ بازگردند. اما این ماموریت شکست خورد و این پهپادها نتوانستند به مبدأ بازگردند و لاشه آنها در برابر دوربین های تلویزیونهای عربی و بین المللی و خود اسرائیل قرار گرفت.»

سلمان تصریح کرد که این رخداد به سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان و هرکس در شهرک العین و در نزدیکی بعلبک بود، این امکان را داد تا شکست جدید اسرائیل را به جهان نشان دهند در حالی که وی و طرفدارنش باخاطره پیروزی بر اسرائیل در سال ۲۰۰۶ زندگی می کردند.

به اعتقاد این تحلیلگر، اسرائیل رژیمی است که با دسیسه و خیانت عربی و زور و توطئه بین المللی سرزمین های عربی فلسطینی را اشغال کرد. قطعنامه های بین المللی از روز نخست تاکنون تایید می کنند که این رژیم عنصری بیگانه در تاریخ منطقه و جغرافیای آن است که با سلاح و خیانت اعراب وارد آن شده است.

« اسرائیل نمی تواند شکست سال ۲۰۰۰ در برابر مقاومت مبارزان حزب الله و اخراج این رژیم از این کشور را با همه ارتش و ناوگان هوایی و دریایی سنگین آن فراموش کند. بازگشت با سرافکندگی خود درحالی که فرماندهان تانکهای آن در تپه الخیام و میدان بنت جیل و عیترون خواستار کمک بودند و یگان های امدادی در تلاش برای یافتن مسیری امن برای فرار آنها بودند.»

سلمان نوشت: فرماندهان و کارشناسان ارتش اسرائیل هنوز هم به دنبال دلایل و اسباب این شکست نظامی و نتایج روانی و عملی آن بر روی ارتش این رژیم درحالی که به قدرت و سلاح های پیشرفته خود مباهات می کردند، و نیز دلایل شکست اعراب و اموری که باعث می شود تا سران عرب فرادا یا جمعی معاهدات صلح با شروط اسرائیلی یا با میانجیگری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قهرمان اسطوره ای این رژیم و داماد آن را بپذیرند، بررسی می کنند.

« سران عرب امروز نمی توانند حزب الله را که هدف حمله اسرائیل به قلب مرکز فرماندهی و رسانه ای و دفاتر نمایندگان خود قرار گرفته سرزنش کنند آنها همچنین جرات بازخواست دشمن اسرائیلی را ندارند و نهایت کاری که می کنند اظهارات توخالی است.»

پربیننده ترین خبرها