تلگرام برای کمک به معترضان خشن «هنگ کنگ» وارد عمل شد

تلگرام برای کمک به معترضان خشن «هنگ کنگ» وارد عمل شد
شنبه 9 شهريور 1398 - 18:26

در ادامه مداخله عوامل خارجی همچون آمریکا در امور داخلی «هنگ کنگ»، منابع آگاه از تلاش تلگرام برای کمک به معترضان خشن این منطقه که شهر را به صحنه آشوب تبدیل کرده‌‌اند، خبر دادند.

العالم - آسیا

بنا به گفته منابع آگاه، نرم‌‌افزار تلگرام در راستای حمایت از اعتراضات خشونت‌آمیز «هنگ‌ کنگ» امکانی را فراهم آورده است که به کاربران اجازه مخفی کردن شماره تلفن‌هایشان را می‌دهد تا از این طریق نیروهای امنیتی نتوانند، عاملان خشونت در هنگ کنگ را شناسایی کنند.

طبق گزارش اختصاصی رویترز، نسخه به روزرسانی تلگرام که قرار است طی روزهای آتی منتشر شود، به معترضان هنگ کنگ که چندین ماه است با اعتراضات خود، شهر را به آشوب کشانده‌اند، اجازه می‌دهد تا از دید مقامات چین و هنگ کنگ مخفی شوند.

دفتر امنیتی هنگ کنگ به رویترز اعلام کرد که «به صورت مسئولانه در تلاش هستیم تا به این موقعیت دشوار رسیدگی کنیم و نظم عمومی را مجدداً احیا کنیم».

هنگ‌کنگ از سال ۱۸۴۲ تا ۱۹۹۷ تحت سیطره انگلیس بود اما در سال ۱۹۹۷ و پس از پایان یافتن پیمان پیشین با لندن به جمهوری خلق چین پیوست. هنگ‌کنگ دارای بیش از ۷ میلیون نفر جمعیت است و یکی از مراکز مهم مالی در منطقه شرق آسیا و جهان به شمار می‌رود.

شهروندان هنگ‌کنگی نهم خرداد ماه در اعتراض به تصویب لایحه‌ای در مجلس این کشور اعتراض کردند. این لایحه اجازه استرداد مجرمان به چین را میسر ‌می‌کرد اما به‌ گفته معترضان موجب به خطر افتادن استقلال هنگ‌کنگ می‌شد. فرماندار هنگ‌کنگ اعلام کرد در واکنش به نارضایتی عمومی گسترده مردم، لایحه پیشنهادی مجلس را به مدت نامحدود به حالت تعلیق در خواهد آورد، اما این اقدام او موجب فروکش کردن اعتراضاتی که چین معتقد است ریشه در تحریکات غربی‌ها دارد، نشد.

پکن معتقد است که واشنگتن در دامن زدن به آشوب‌های هنگ کنگ نقش داشته است. اخیراً نیز تصاویری از یک دیپلمات آمریکایی در حین دیدار با رهبران معترضان هنگ‌کنگ منتشر شده است.

طبق گزارش رویترز، هزاران نفر از معترضان هنگ کنگ از طریق کانال‌های تلگرامی اعتراضات خشونت‌بار خود را سازماندهی می‌کنند و در بیش از 100 گروه تلگرامی با یکدیگر ارتباط دارند.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها