رهبر انصارالله:

جنایت ائتلاف در حمله به اسرای جنگی یمن را محکوم می‌کنیم

جنایت ائتلاف در حمله به اسرای جنگی یمن را محکوم می‌کنیم
يکشنبه 10 شهريور 1398 - 18:45

رهبر انصارالله یمن حمله ائتلاف سعودی به زندان اسرای جنگی در استان ذمار را محکوم کرد و گفت که «این جنایت نشان می‌دهد، ائتلاف متجاوز ریختن خون همه مردم یمن حتی طرفداران خود را مباح می‌داند».

العالم - یمن

«سید عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن روز یکشنبه به مناسبت سالروز هجرت پیامبر اعظم (ص) سخنرانی کرد و در آن به آخرین تحولات میدانی این کشور پرداخت.

سید عبدالملک الحوثی در ابتدای سخنرانی فرا رسیدن سالروز هجرت نبوی را به امت یمن و سایر امت‌های اسلامی تبریک و تهنئت گفت.

رهبر انصارالله در ادامه به حمله روز یکشنبه ائتلاف سعودی به زندان اسرای جنگی در استان ذمار( واقع در 99 کیلومتری صنعاء) اشاره و «جنایت» ائتلاف سعودی-آمریکایی علیه اسرای جنگی زندان ذمار را محکوم کرد.

وی تاکید کرد که «جنایت دشمنان علیه اسرای جنگی، حکایت از کینه‌توزی و انحطاط اخلاقی و انسانی و سردرگمی ائتلاف متجاوز و به بن بست رسیدن آن در جنگ یمن دارد».

الحوثی افزود: جنایت ائتلاف در حق اسرای جنگی یمن، نشان می‌دهد که ائتلاف سعودی ریختن خون آحاد ملت این کشور حتی طرفداران خود را مباح می‌داند.

وی در ادامه به مساله خیانت برخی از یمنی‌ها اشاره کرد و گفت که ائتلاف متجاوز سعودی، خیانتکاران را در خط مقدم جنگ قرار می‌دهد، اما هنگامی که خط مقدم را ترک می‌کنند، اقدام به قتل آنها می‌کند.

رهبر جنبش انصارالله یمن خاطر نشان کرد، عربستان و امارات به خیانتکاران به چشم یک نوع کالا نگاه می‌کنند و هر طوری که می‌خواهند با آنها رفتار می‌کنند.

وی در ادامه به تحولات جنوب یمن اشاره کرد و گفت که تحولات اخیر عدن و شبوه نشان داد که ائتلاف چگونه از خیانتکاران محلی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند.

رهبر جنبش انصارالله خطاب به خیانتکاران گفت: کسانی که استقلال و کرامت خود را می‌فروشند، به شدت بیچاره و درمانده هستند.اگر هیچ موضعی در قبال حمله دشمنان به اسرای جنگی نمی‌گیرید، بسیار در خسران هستید.

فارس

پربیننده ترین خبرها