ادامه تقابل گروه‌های نیابتی امارات و عربستان در جنوب یمن

سیطره شبه‌نظامیان اماراتی بر منطقه «عزان»

سیطره شبه‌نظامیان اماراتی بر منطقه «عزان»
دوشنبه 11 شهريور 1398 - 12:21

شبه‌نظامیان وابسته به امارات در جنوب یمن، منطقه «عزان» در استان «شبوه» را از نیروهای دولت مستعفی یمن (متحد عربستان) پس گرفتند.

العالم - یمن

تقابل شبه‌نظامیان وابسته به امارات و عربستان سعودی و گروه‌های نیابتی این دو کشور متجاوز به یمن در استان‌های جنوبی این کشور همچنان ادامه دارد.

طبق گزارش برخی رسانه‌های یمنی از جمله «عین العرب»، نیروهای موسوم به «النخبه الشبوانیه» که تحت حمایت امارات هستند صبح امروز (دوشنبه) بر منطقه «عزان» در شهرستان «میغعه» در استان «شبوه» (واقع در جنوب شرق یمن) مسلط شدند و نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن (به ریاست عبد ربه منصور هادی) را ناچار به عقب‌نشینی کردند.

وبگاه اماراتی «ارم نیوز» نیز به نقل از منابع محلی، اشغال این شهر را «آزادی» نامید و گزارش داد: نیروهای جنوبی توانستند منطقه عزان واقع در شرق استان شبوه را آزاد کنند و بر ایست‌های امنیتی در این شهر و اردوگاه عزان مسلط شوند.

النخبة الشبوانیة نیرویی شبه‌نظامی وابسته به «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) است؛ شورایی که خودش تحت کنترل امارات قرار دارد.

این منابع افزودند، منطقه مذکور شاهد درگیری مسلحانه میان نیروهای جنوبی وابسته به «شورای انتقالی جنوب» و نیروهای دولت مستعفی یمن بود.

نیروهای دولت مستعفی از حدود یک هفته پیش بر استان شبوه مسلط شده‌ بودند.

در همین ارتباط، منابع خبری ششم شهریورماه از تسلط عناصر مسلح وابسته به دولت مستعفی یمن بر کل استان عدن خبر دادند اما یک روز بعد، نیروهای نزدیک به امارات برخی مواضع در عدن را پس گرفتند .

درگیری‌ها میان دو طرف از زمانی شدت گرفت که عناصر «الحزام الامنی» وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن تحت حمایت امارات، نوزدهم مرداد ماه گذشته شهر عدن و کاخ معاشیق را پس از چهار روز درگیری با نیروهای دولت منصور هادی، تحت اشغال خود درآورده بودند؛ به طوری که طرفداران منصور هادی مجبور به فرار از عدن شدند.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها