حال و روز کودکان یمنی پس از چند سال تجاوز عربستان+فیلم

دوشنبه 11 شهريور 1398 - 11:59

صنعا، پایتخت یمن در سومین سالگرد حمله جنگنده های سعودی به خانه دختر بچه یمنی به نام "بثینه" شاهد مراسم خاصی بود.

العالم - یمن

بر اساس آمارهای رسمی، 7 هزار کودک یمنی در حمله های هوایی سعودی آسیب دیده اند و بیش از 1 میلیون و 900 هزار کودک از سوء تغذیه رنج می برند.

به همین مناسبت در سومین سالگرد حمله هوایی متجاوزان سعودی به منزل "بثینه"، کودک یمنی و خانواده اش، برنامه ای با عنوان "پیام کودک یمنی از لابلای ویرانه ها" در صنعا برگزار شد. در این برنامه، بثینه به عنوان سمبل هزاران کودک یمنی و کودکانی که خانواده خود را در این حملات از دست داده اند، معرفی شد.

محمد الداهیه، مسئول برگزاری این مراسم گفت: این برنامه همزمان با سومین سالگرد بمباران منزل "بثینه" برگزار می شود. این جنایت و میزان خسارات و حجم جنایاتی که رژیم سعودی در حق کودکان مرتکب می شود امروز دغدغه افکار عمومی جهان شده است.

بر اساس گزارش های وزارت بهداشت یمن، حدود 7 هزار کودک یمنی به طور مستقیم در معرض حمله های هوایی عربستان قرار گرفته اند که در این میان سه هزار و 534 کودک به شهادت رسیده و سه هزار و 600 کودک مجروح شده اند. برخی از این کودکان دچار معلولیت های دائمی شده اند؛ یک میلیون و 900 هزار کودک نیز به خاطر محاصره از سوء تغذیه رنج می برند.

شرکت کنندگان در این مراسم سکوت محافل بین المللی در قبال محرومیت کودکان یمنی از ابتدایی ترین حقوق قانونی خود مثل آموزش و بهداشت و امنیت طی 4 سال و نیم گذشته را محکوم کردند.

پربیننده ترین خبرها