تلاش تل‌آویو برای لغو قانون بازداشت جنایتکاران جنگی توسط سوئیس

تلاش تل‌آویو برای لغو قانون بازداشت جنایتکاران جنگی توسط سوئیس
سه شنبه 12 شهريور 1398 - 16:52

«اسرائیل کاتص» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی برای مجاب کردن مقام‌های سوئیسی درباره بازداشت نکردن سیاستمداران و افسران صهیونیست به دلیل دست داشتن آنها در «جنایت علیه بشریت»، به سوئیس رفت.

العالم - فلسطین اشغالی

منابع رسانه‌ای امروز (سه‌شنبه) از تشدید تحرکات تل‌آویو برای متوقف کردن اجرای یک قانون مصوب در سوئیس در رابطه با بازداشت سیاستمداران و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل نقش‌آفرینی آنها در جنایات جنگی خبر دادند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «آناتولی»، طبق گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی «اسرائیل کاتص» وزیر خارجه این رژیم روز گذشته به منظور گفت‌و‌گو با مقام‌های سوئیسی درباره یک قانون در این کشور در رابطه با بازجویی و دستگیری سیاستمداران و افسران ارتش رژیم صهیونیستی به اتهام دست داشتن در جنایت جنگی به سوئیس سفر کرده است.

کاتص روز گذشته با «ایگنازیو کاسیس» وزیر خارجه سوئیس دیدار کرد و قرار است امروز سه شنبه با «اولی ماورر» رئیس‌جمهور سوئیس هم ملاقات داشته باشد.


«ایگنازیو کاسیس» وزیر خارجه سوئیس و اسرائیل کاتص همتای صهیونیستی

به گزارش روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، وزیر خارجه کابینه نتانیاهو در نظر دارد در دیدارهایش با مقام‌های سوئیسی موضع تل‌آویو در مخالفت با محاکمه رهبران سابق یا کنونی سیاسی و پرسنل نظامی رژیم صهیونیستی را به صراحت بیان کند.

طبق گزارش‌ها، سفر این مقام ارشد صهیونیست در حالی انجام شده که ماه گذشته میلادی، «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر سابق این رژیم سفر خود به سوئیس را از ترس بازداشتش به اتهام جنایت جنگی علیه فلسطینیان لغو کرده بود.

اولمرت بعد از آنکه مقام‌های وزارت دادگستری و خارجه رژیم صهیونیستی به او درباره احتمال بازداشتش در سوئیس به دلیل قانون مصوب در این کشور اروپایی در خصوص ارتکاب به جنایت جنگی علیه فلسطینیان در جریان جنگ سال ۲۰۰۸ هشدار دادند، سفرش را لغو کرد.

در جنگ سال ۲۰۰۸ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، علاوه بر تخریب گسترده این منطقه بیش از ۱۴۰۰ فلسطینی شهید و هزاران نفر مجروح شدند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها