رحمانی فضلی: مرز خسروی در هفته جاری به صورت رسمی بازگشایی می‌شود

رحمانی فضلی: مرز خسروی در هفته جاری به صورت رسمی بازگشایی می‌شود
سه شنبه 12 شهريور 1398 - 21:00

 وزیر کشور از تقویت امکانات، خدمات و امور زیرساختی در استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه خبر داد و گفت: مرز خسروی ظرف همین هفته به صورت رسمی بازگشایی می‌شود.

العالم - ایران / سیاسی

وزیر کشور عصر سه شنبه در حاشیه نشست سراسری دفاتر تسهیل گری در مناطق حاشیه نشین و سکونت گاه های غیرسمی درباره تسهیلات به زائران کربلا و تسهیلات به هیات های عزاداری در ماه محرم افزود: در خصوص ماه محرم وزارت کشور آنچه متولی آن است بحث انتظامات، امنیت و سازماندهی فضاهای عزاداری چه در حسینیه ها، ‌مساجد و خیابان ها است به گونه ای که مردم در آرامش و امنیت عزاداری کنند که از یک ماه قبل برنامه ریزی صورت گرفته که امیدواریم به نحو احسن این کار انجام شود.

وی ادامه داد: در خصوص امکانات، وزارت صنعت، معدن و تجارت بعضی از امکانات را برای مساجد و هیات ها در نظر گرفته اند.

وزیر کشور در ادامه در خصوص راهپمایی عظیم اربعین نیز گفت: امسال اربعین باشکوه تر خواهیم داشت و هرسال نسبت به سال قبل این شکوه افزایش پیدا کرده است. سال قبل حدود ۲ میلیون و 300 هزار نفر زائر اربعین بودند و در شرایط خیلی مطلوب مراسم اربعین برگزار شد.

رحمانی فضلی از بازگشایی مرز خسروی در هفته جاری خبرداد و گفت: لغو روادید از اول محرم انجام شده است و در کنار آن امکانات و خدمات و امور زیرساختی را هم در استان خوزستان، ایلام و کرمانشاه تقویت کردیم و مطمئن هستیم به لطف خدا مردم با سهولت بیشتری امسال مراسم اربعین را برگزار خواهند کرد.

وی با بیان این که اربعین یک مساله مردمی و خودجوش است گفت: واقعا دولت و دستگاه های اجرایی اعم از دولتی و غیردولتی همه در امور خدماتی و زیرساختی کمک می کنند ولی وظیفه اصلی به دوش خود مردم است. این مردم هستند که با تامین امکانات و تشکیل هیات ها و کاروان ها و کمک هایی که می کنند خدمات مطلوب تری را در اختیار زائرین قرار می دهند.

وزیر کشور افزود: امسال هم از مردم تقاضا دارم که مرتب به بیانیه ها و اطلاعیه ها و توصیه های مسوولین توجه کنند حتما در قالب کاروان ها ثبت نام کنند و حتما به گونه ای اقدام کنند که نظم و تربیب اعزام شان در همان زمانی که می شود انجام بگیرد و در مسیر هم بخصوص در کشور عراق به تمام توصیه هایی که می شود توجه کنند.

وی با اشاره به دیدار اخیرا خود با وزیر کشور عراق در ایران نیز اشاره کرد و گفت: وزیر کشور عراق با ما همکاری خوبی دارد و قرار است نشستی بنده در عراق با وی داشته باشم که بتوانیم زمینه تسهیلات بیشتری را نسبت به قبل فراهم کنیم.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها