شمار قربانیان جنایت ائتلاف سعودی در «ذمار» به 123 تن رسید

شمار قربانیان جنایت ائتلاف سعودی در «ذمار» به 123 تن رسید
چهارشنبه 13 شهريور 1398 - 11:58

وزارت بهداشت یمن از پیدا شدن جسد 123 نفر از کشته شده‌های حمله ائتلاف سعودی به استان «ذمار» یمن خبر داد.

العالم - یمن

وزارت بهداشت یمن اعلام کرد، تا کنون جسد 123 نفر از قربانیان حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به زندانی در استان «ذمار» یمن از زیر خرابه‌های این زندان بیرون کشیده شده است.

بر اساس گزارش وبگاه «تعز نیوز»، 50 نفر از مجروحان این زندان نیز در بیمارستان در حال مداوا هستند و عملیات جستجو برای یافتن مفقودهای این حمله همچنان ادامه دارد.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی-اماراتی بامداد یکشنبه هفته جاری (دهم شهریور) یک زندان اسرای جنگی را در استان ذمار در 99 کیلومتری جنوب صنعاء، پایتخت این کشور هدف حمله قرار داد.

«عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله یمن حمله ائتلاف سعودی به زندان اسرای جنگی در استان ذمار را محکوم کرد و گفت که «این جنایت نشان می‌دهد، ائتلاف متجاوز ریختن خون همه مردم یمن حتی طرفداران خود را مباح می‌داند».

«محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله در واکنش به این حمله مرگبار گفت، ائتلاف آمریکایی-سعودی سال جدید هجری قمری را با جنایتی وحشتناک شروع کرد و یکی از زندان‌های محل نگهداری اسرا در استان ذمار را هدف قرار داد. این جنایت بار دیگر وحشی‌گری ائتلاف را ثابت کرد و پیامی به تمام یمنی‌هاست مبنی بر اینکه در هر طرفی باشید خون شما ارزان است.

«مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در امور یمن هم خواستار تحقیق در این باره شد و گفت: آنچه روز یکشنبه در ذمار اتفاق افتاده است، تراژدی با هزینه‌های انسانی جنگ است و باید متوقف شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها