پاسخ تلافی‌جویانه مقاومت؛ عامل وحدت کلمه

پاسخ تلافی‌جویانه مقاومت؛ عامل وحدت کلمه
چهارشنبه 13 شهريور 1398 - 16:18

رژیم صهیونیستی با انجام حملات مکرر به مواضع گروه‌های مقاومت در لبنان، عراق و سوریه و در مقابل پاسخ تلافی‌جویانه حزب‌الله، وحدت کلمه برای مقابله با تهدیدات تل‌آویو را بیش از پیش تقویت کرده است.

العالم - لبنان

رژیم صهیونیستی اخیرا پایگاه‌های مقاومت در عراق و لبنان و سوریه را هدف قرار داده است که به دنبال آن تعدادی از نیروهای مقاومت شهید و زخمی شدند.

شاید رژیم صهیونیستی با بمباران مواضع الحشدالشعبی عراق و حزب‌الله لبنان و پایگاه‌های نظامی سوریه به بخشی از اهداف خود رسیده باشد، اما حزب‌الله با پاسخ تلافی‌جویانه خود در روز یکشنبه مصادف با اول ماه محرم الحرام نه تنها معادله بازدارندگی را ثبیت کرد، بلکه توانست نوعی وحدت کلمه را در برابر رژیم صهیونیستی و تجاوزات آن ایجاد کند.

این وحدت کلمه را مسئولان سه کشور لبنان، عراق و سوریه و حتی یمن پس از حملات موشکی و پهپادی خود علیه مواضع مقاومت و همچنین پس از اقدام انتقام‌جویانه حزب‌الله تحت عناوین مختلف ابراز کردند که شاخص‌ترین آن مواضع «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان است که تجاوزات رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت را به منزل «اعلام جنگ» خواند .

واکنش «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق به بمباران انبارهای تسلیحاتی الحشد الشعبی در اردوگاه «الصقر» واقع در جنوب بغداد هم سند دیگری بر ایجاد وحدت کلمه میان کشورهای عراق، لبنان و سوریه است.

عبدالمهدی چند روز قبل از حمله حزب‌الله به رژیم صهیونیستی گفته بود که بغداد آماده است تا به هرگونه حمله‌ای که از خارج یا داخل کشور صورت می‌گیرد، پاسخی سخت و محکم بدهد.

نخست‌وزیر عراق در جلسه با اعضای هیات دولت گفته بود که «بغداد آماده است با همه تجهیزاتی که دارد، قاطعانه و محکم به تجاوزاتی که از داخل یا خارج خاک عراق صورت می‌گیرد، پاسخ دهد»

«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر، «برهم صالح» رئیس جمهور و «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق درباره اتفاقات اخیر درباره الحشد الشعبی حتی جلسه‌ای مشترک برگزار و در آن تاکید کردند که حمله رژیم صهیونیستی به مواضع الحشد الشعبی «به منزله تجاوز به حاکمیت عراق» است.

در این نشست همچنین بر حمایت از اقدامات دولت در حمایت از حاکمیت عراق و افزایش توانمندی دفاعی این کشور که بتواند در برابر متجاوزان قدرت بازدارندگی ایجاد کند، تأکید کردند.

رؤسای قوای سه گانه عراق همچنین بر لزوم اتحاد ملی، دست در دست هم دادن برای امنیت و حاکمیت عراق تأکید و تصریح کردند که این شرایط بسیار حساس ایجاب می‌کند که در راستای حمایت از اتحاد مردم عراق، تلاش کنند.

دولت سوریه هم دوشنبه گذشته در واکنش به پاسخ تلافی‌‌‌جویانه حزب‌الله به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «دمشق به عملیات منحصر به فرد مقاومت لبنان به تجاوزهای اسرائیل افتخار می‌کند».

یک منبع رسمی وابسته به وزارت خارجه سوریه گفت که «ما به عملیات حزب‌الله در هدف قرار دادن خودروی نظامی رژیم صهیونیستی که در پاسخ به تعرض مکرر اسرائیلی‌ها به حاکمیت لبنان صورت گرفته است، افتخار می‌کنیم».

منبع مذکور افزود: «بار دیگر بر حمایت کامل خود از مقاومت ملی لبنان و حق مشروع آن در مقابله با اسرائیل تاکید و اعلام می‌کنیم که برای حفاظت از حاکمیت لبنان و آزادسازی بقیه اراضی اشغالی آن در کنار ارتش این کشور قرار داریم»

این صف‌آرایی گروه‌های مقاومت و مسئولان عراقی، سوری و لبنانی در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی به خصوص پس از پاسخ اخیر حزب‌الله لبنان به رژیم صهیونیستی و انهدام یک خودروی زرهی آن که فیلم آن را شبکه المنار منتشر کرده، تشدید شده است.

«حامد الجزائری» معاون دبیر کل گروه «سرایا الخراسانی» -وابسته به الحشد الشعبی- پس از انتقام حزب‌الله از رژیم صهیونیستی گفت که «اگر جنگی بین حزب الله لبنان و حکومت اشغالگر صورت بگیرد، از پشتیبانان مقاومت لبنان در نبرد و جنگ علیه اسرائیل خواهیم بود».

وی خاطر نشان کرد که «خط مقاومت اسلامی در یک نقطه معین متمرکز نیست، بلکه دامنه و گستره جبهه مقاومت گسترش یافته است».

«عادل الکرعاوی» سخنگوی جنبش «حزب الله الاوفیاء» عراق نیز در این رابطه گفت: «ما به عنوان گروه‌های مقاومت عراق، عرصه رویارویی با رژیم صهیونیستی در لبنان، عراق و سایر میادین را یک عرصه می‌دانیم».

الکرعاوی با بیان اینکه «دشمن و هدف یکی است»، اظهار داشت: «ما گروه‌های مقاومت عراق، جنگ را انتخاب نمی‌کنیم، ولی اگر بر ما تحمیل شود، آمادگی آن را داریم و می‌توانیم پاسخ دهیم و مقابله کنیم».

وی همچنین خاطر نشان کرد که در هر جنگ رژیم صهیونیستی علیه هر طرف از مقاومت اسلامی، حضور خواهند داشت و در آن شرکت خواهند کرد(جزئیات بیشتر).

از سوی دیگر، «ولید القططی» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که «اگر حزب‌الله پاسخ دشمن صهیونیستی را نمی‌داد این دشمن عرصه لبنان را برای نابود کردن قدرت بازدارندگی مناسب می‌دید».

وی در واکنش به عملیات هفته جاری حزب‌الله و منهدم کردن یک خودروی زرهی صهیونیستی افزود: «دشمن صهیونیستی تلاش می‌کرد قواعد نبرد جدیدی در منطقه مانند آنچه در سوریه و عراق رخ داد، ایجاد کند و همین عامل تعرض آن به لبنان بود».

عضو دفتر سیاسی جنبش جهادی اسلامی گفت که محور مقاومت نمی‌خواهد جنگی را تحمیل کند اما درگیری (آینده) در راه است و آنچه مانع جنگ علیه غزه یا جنوب لبنان می‌شود این است که ارتش رژیم اشغاگر یقین دارد پیروز آن نیست(جزئیات بیشتر).

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز یک روز پس عملیات مقاومت لبنان علیه رژیم صهیونیستی و انهدام یک خودروی نظامی آن از پاسخ حزب‌الله به رژیم صهیونیستی تمجید و اعلام کرد، «پاسخ مقاومت، پیامدهای راهبردی برای مرحله آینده دارد».

سید «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن هم دوشنبه گذشته در سخنانی از اقدام تلافی‌جویانه حزب‌الله لبنان تمجید کرد و پاسخ مقاومت لبنان به تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی را تبریک گفت.

رهبر انصارالله یمن اعلام کرد که «حزب‌الله آبروی امت اسلامی در مقابله با دشمن اسرائیلی را حفظ کرده است. نیروهای مقاومت در تاریخ جهادی خود معادله‌ای را ایجاد کردند که عزت و کرامت انسانی را به ارمغان آورده است».

الحوثی با بیان اینکه «حزب‌الله در نوک پیکان مقابله با تهدیدات اسرائیلی قرار دارد»، افزود:‌ «مقاومت لبنان همچون حصار فولادی است که از امت اسلامی دفاع می‌کند».

سید عبدالملک الحوثی افزود: «اگر قدرت مقاومت در لبنان و فلسطین نبود، یقینا واقعیت تحولات منطقه به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد» .

فارس

پربیننده ترین خبرها