ائتلاف سعودی گزارش سازمان ملل درباره یمن را نادرست خواند

ائتلاف سعودی گزارش سازمان ملل درباره یمن را نادرست خواند
جمعه 15 شهريور 1398 - 14:52

سخنگوی ائتلاف سعودی در واکنش به بیانیه تیم کارشناسان سازمان ملل در یمن، مدعی شد این بیانیه اتهام و مغالطه است.

العالم - یمن

«ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی در یمن پنجشنبه شب (دیروز) پس از دو روز به گزارش تیم کارشناسان سازمان ملل درخصوص یمن واکنش نشان داد و محتوای آن را رد کرد.

به نوشته روزنامه مکه، او مدعی شد که این بیانیه «سرشار از مغالطه و اتهامات بررسی نشده» است و کارشناسان سازمان ملل گزارش خود را بر پایه اطلاعات گمراه کننده تنظیم کرده‌اند.

سخنگوی ائتلاف سعودی همچنین گفت که کارشناسان سازمان ملل در گزارش خود بر اطلاعاتی استناد کرده‌اند که سازمان‌های غیر دولتی ارائه کرده‌اند و این اطلاعات راستی آزمایی نشده است.

ائتلاف سعودی سال گذشته میلادی نیز گزارش تیم کارشناسان بین‌المللی که به نمایندگی از کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل در خصوص یمن فعالیت می‌کند را غیر واقعی خوانده بود.

روز سه‌شنبه گذشته تیم سازمان ملل در گزارش جامعی از وضعیت یمن، تمامی طرف‌های درگیر در این کشور را ناقض قوانین جنگ دانست و اعلام کرد که تمامی طرف‌ها از جمله دولت سعودی و امارات در پنج سال گذشته مرتکب جنایت جنگی، قتل و کشتار، غارت، مین‌گذاری و مهاجرت‌های اجباری شده‌اند.

در گزارش تیم سازمان ملل همچنین تأکید شده است که علی رغم عدم همکاری ائتلاف سعودی و دولت منصور هادی، با ۶۰۰ نفر از خانواده قربانیان و شاهدان عینی مصاحبه و سپس راستی آزمایی شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها