میشل عون: هرگونه نقض حاکمیت لبنان را پاسخ خواهیم داد

میشل عون: هرگونه نقض حاکمیت لبنان را پاسخ خواهیم داد
جمعه 15 شهريور 1398 - 16:55

رئیس‌جمهور لبنان رژیم صهیونیستی را مسئول عواقب هرگونه نقض حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان دانست.

العالم- لبنان

«میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان امروز (جمعه) با «یان کوبیچ» فرستاده دبیرکل سازمان ملل در قصر «بعبدا» در بیروت دیدار کرد و گفت که تجاوز رژیم صهیونیستی به منطقه «الضاحیه» در جنوب بیروت نقض قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت است.

به نوشته پایگاه خبری النشره، او گفت: «هر تجاوزی به حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان با دفاع مشروع پاسخ داده خواهد شد و اسرائیل مسئول تمامی عواقب آن است.»

او همچنین از تلاش‌های «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل و دیگر کشورها برای تمدید حضور نیروهای بین المللی در جنوب لبنان تشکر کرد و گفت که ارتش لبنان نیز در کنار این نیروها به وظایف خود عمل می‌کند.

تأکید «میشل عون» بر مقابله با تجاوزات رژیم صهیونستی در حالی است که منابع خبری این رژیم روز پنجشنبه (دیروز) اعلام کردند که «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا طی نامه‌ای به «میشل عون» در خصوص کارخانه تولید موشک حزب‌الله هشدار داده و گفته است که باید پیش از حمله رژیم صهیونیستی به این کارخانه، آن را تعطیل کند.

از سوی دیگر تأکید رئیس‌جمهور لبنان بر گزینه مقاومت، پس از آن صورت می‌گیرد که «سعد الحریری» و دیگر مقامات جریان المستقبل لبنان روز گذشته به جای محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی، علیه حزب‌الله موضع‌گیری کردند.

سعد الحریری روز گذشت گفت: حزب‌الله فقط مشکل لبنان نیست بلکه مشکلی منطقه‌ای است که باید حل شود؛ حزب‌الله می‌تواند به دلایل منطقه‌ای آتش یا جنگی به پا کند که برای لبنان نیست اما این جنبش، دولت را اداره نمی‌کند.

حزب‌الله لبنان دهم شهریورماه در یک حمله تلافی‌جویانه از انهدام یک خودروی نظامی صهیونیست‌ها در شمال سرزمین اشغالی و کشته و زخمی شدن سرنشینان آن خبر داد.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها