تلگراف: دستیار کوشنر نماینده جدید دولت آمریکا در خاورمیانه می‌شود

تلگراف: دستیار کوشنر نماینده جدید دولت آمریکا در خاورمیانه می‌شود
جمعه 15 شهريور 1398 - 18:46

یک روزنامه انگلیسی اعلام کرد دستیار مشاور و داماد رئیس‌جمهور آمریکا به‌عنوان نماینده جدید کاخ سفید در امور خاورمیانه آغاز به کار خواهد کرد.

العالم- آمریکا

در پی استعفای «جیسون گرینبلات» نماینده کاخ سفید در امور خاورمیانه و فرستاده ویژه دولت آمریکا در مذاکرات سازش بین فلسطین و رژیم صهیونیستی، دستیار نزدیک «جرد کوشنر» داماد رئیس‌جمهور آمریکا به‌عنوان جایگزین او معرفی شد.

به نوشته روزنامه «تلگراف»، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرده است «آوی برکویتز» سی ساله، دستیار مشاور ارشد کاخ سفید به‌عنوان نماینده ویژه واشنگتن در امور خاورمیانه، آغاز به کار خواهد کرد.

برکویتز که در سال 2016 مدرک حقوق خود را از دانشگاه «هاروارد» آمریکا دریافت کرده است هیچ‌گونه تجربه‌ای در امور سیاست خارجی ندارد. او در همان سال فارغ‌التحصیلی وارد کمپین انتخاباتی ترامپ شد و از آن زمان به‌عنوان دستیار اصلی کوشنر در دولت فعالیت می‌کند.

نشریه «بیزنس اینسایدر» سال 2017 به نقل از «هوپ هیکز» سخنگوی وقت کاخ سفید، وظیفه برکویتز را «انجام تدارکات روزمره مانند گرفتن قهوه و هماهنگی ملاقات‌ها» توصیف کرد.

یکی از کارفرمایان سابق کاخ سفید در حساب شخصی توئیتر خود در واکنش به این تصمیم نوشت: «برکویتز فرد تحسین‌برانگیزی نبود و نیاز زیادی به کمک در انجام تکالیف خیلی ساده‌اش داشت. اما صلح خاورمیانه؟ مطمئنم از پس آن برمی‌آید!»

دیروز (پنجشنبه) خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، گرینبلات که نقش مهمی در طرح موسوم به معامله قرن ایفا کرده است، ظرف چند هفته آینده رسما از کار در دولت انصراف خواهد داد.

معامله قرن، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه «اسرائیل» با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است. در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

جنبش فتح فلسطین به رهبری «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین استعفای گرینبلات را نشانه شکست سیاست‌های واشنگتن دانست.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها