هشدار لبنان به رژیم صهیونیستی؛ پاسخ قاطع در مقابل هرگونه جنگ‌طلبی

هشدار لبنان به رژیم صهیونیستی؛ پاسخ قاطع در مقابل هرگونه جنگ‌طلبی
جمعه 15 شهريور 1398 - 22:38

"میشل عون" رئیس جمهوری لبنان نسبت به هرگونه حمله به خاک لبنان از سوی رژیم صهیونیستی هشدار داد و گفت هر حمله ای با دفاع قانونی مواجه خواهد شد.

العالم _ لبنان

هنوز پس از حملات اخیر اسرائیل به لبنان و سوریه و واکنش ویژه نیروهای مقاومت لبنان به این حملات، فضای حاکم بر آسمان منطقه مه آلود است.

روز جمعه بیروت موضع گیری قابل توجهی کرد و میشل عون رئیس جمهوری لبنان هشدار داد، ارتش صهیونیستی در صورت حمله باید تبعات آن را به جان بخرد.

عون در دیدار با یان کوبیچ نماینده دبیرکل سازمان ملل درلبنان تاکید کرد، حمله اخیر اسرائیل به الضاحیه جنوبی خارج از قواعد درگیری هایی بود که قطعنامه شماره 1701 آن را وضع کرده بود.

موضع گیری رئیس جمهوری لبنان پس از انتشار گزارش پایگاه خبری دبکا به نقل از منابع بلند پایه اسرائیلی صادر شد که ادعا کرده بود، مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا پیام عجولانه ای برای جبران باسیل همتای لبنانی خود صادر کرده و از وی خواسته تا کارگاه موشکهای نقطه زن حزب الله را از بین ببرد.

روزنامه معاریو اسرائیل نیز از اقدام ارتش صهیونیستی در انتشار سامانه های دفاع هوایی در چندین منطقه در مرزهای لبنان و سوریه از جمله موشک های پاتریوت خبر داد.

"نیر دفوری " خبرنگار نظامی شبکه 12 اسرائیل نیز گفت : تهدید نصرالله هنوز اثرات خود را دارد به گونه ای که شاهد استقرار پاتریوت در شمال برای مقابله با تهدید پهپادهای که ممکن است حزب الله یا ایرانی ها برسانند، هستیم.

این اعلام نیز پس از تاکید کارشناسانی که پیش از این در صنایع هوایی " رافائیل" اسرائیل فعالیت داشتند مبنی بر اینکه در صورت هدف گیری یکی از مجتمع های صنایع پتروشیمی منطقه هدف؛ شلیک یک موشک از لبنان یا سوریه، نیم میلیون ساکن شمال سرزمین های اشغالی را فراری خواهد داد.

آنها تاکید کردند: همه سامانه های دفاع هوایی پیشرفته تر قادر نخواهند بود صدها موشک را در راستای مقابله گسترده با حزب الله خنثی کنند و نتائج بمباران اراضی اشغالی را فاجعه بار دانستند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها