کمیته المپیک 2020 درخواست کره جنوبی علیه ژاپن را رد کرد

کمیته المپیک 2020 درخواست کره جنوبی علیه ژاپن را رد کرد
شنبه 16 شهريور 1398 - 15:02

کمیته برگزار کننده المپیک تابستانی 2020 ژاپن با درخواست کره جنوبی مبنی بر منع برافراشتن پرچم ژاپن در المپیک توکیو مخالفت کرد.

العالم ـ آسیا

به گزارش روز شنبه شبکه "سی ان ان"، کمیته ورزش پارلمان کره جنوبی با اعلام این مطلب که پرچم خورشید تابان از نظر مردم این کشور مظهر امپریالیسم و نظامی گری ژاپنی است، خواستار ممنوعیت برافراشته شدن این پرچم در المپیک توکیو شد.

کمیته برگزار کننده المپیک توکیو اعلام کرد، با توجه به اینکه این پرچم نماد سیاسی محسوب نمی شود و به طور گسترده از این پرچم در ژاپن استفاده می شود، حضور آن در این بازی ها ممنوع نیست.

"آن مین سوک"، رئیس کمیته ورزش پارلمان کره جنوبی، رای کمیته برگزار کننده المپیک 2020 توکیو را محکوم کرد و گفت، پرچمی که نماد جنگ است برای بازی های صلح جویانه المپیک مناسب نیست.

کمیته ورزش و المپیک کره به "سی ان ان ان" گفت، درخواست رسمی برای ممنوعیت افراشتن پرچم خورشید تابان در المپیک توکیو به کمیته المپیک 2020 یا کمیته بین المللی المپیک نداده است.

سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی گفت:‌ معتقدم دولت ژاپن به خوبی می داند که کشورهای همسایه پرچم خورشید تابان را به عنوان نماد امپریالیسم و نظامی گری ژاپنی محسوب می کنند. این وزارتخانه تصمیم دارد به تلاش برای تغییر تصمیم کمیته المپیک 2020 ادامه دهد.

شبه جزیره کره در نیمه اول قرن بیستم تحت مستعمره ژاپن قرار گرفت، دورانی که بسیاری از مردم کره کشته و به بردگی گرفته شدند. خاطره آن دوران برای سالخوردگان کره ای زنده است و همچنان به عنوان عامل محرک در روابط کره شمالی و جنوبی عمل می کند.

اختلاف دو کشور بر سر پرچم در بحبوحه تنش تجاری بین توکیو و سئول شکل گرفت که از ژوئیه آغاز شده است.

دادگاه عالی کره جنوبی سال گذشته رایی صادر کرد که به موجب آن شرکت های ژاپنی ملزم به پرداخت غرامت به قربانیان کار اجباری در دوران حکومت استعماری ژاپن بر شبه جزیره کره شدند.

ژاپن با استناد به توافقنامه امضا شده با کره جنوبی در سال 1995، اعلام کرد، همه غرامت ها پرداخت شده است. تنش های بین ژاپن و کره جنوبی در ماه های گذشته رنگ و بوی تجاری گرفت و سرانجام، توکیو در ژوئیه امسال محدودیت هایی بر صادرات سه ماده شیمایی مهم برای صنایع های تک سئول اعمال کرد.

ژاپن ماه اوت کره جنوبی را از فهرست شرکای تجاری ترجیحی خود خارج کرد، اقدامی که وزارت خارجه کره جنوبی آن را ناعادلانه و رفتار ژاپن را خصمانه خواند.

متعاقب این امر، کره جنوبی، ژاپن را از فهرست شرکای تجاری مورد اعتماد خود خارج و اعلام کرد، به توافق تبادل اطلاعات نظامی با ژاپن پایان می دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها