هشدار رئیس تروریست‌های سنتکام درباره افزایش حملات طالبان

هشدار رئیس تروریست‌های سنتکام درباره افزایش حملات طالبان
يکشنبه 17 شهريور 1398 - 03:43

رئیس سازمان تروریستی سنتکام تلویحا به طالبان هشدار داد که افزایش حملات در افغانستان نمی‌تواند برای آنها توافق صلح به ارمغان بیاورد.

العالم-آمریکا

«کنت مک‌کنزی» رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا موسوم به «سنتکام» - که از سوی ایران تروریستی اعلام شده است - شامگاه شنبه گفت افزایش حملات گروه طالبان در افغانستان نه تنها هیچ کمکی به روند توافق صلح نمی‌کند بلکه برای آن مضر نیز هست.

مک‌کنزی در گفت‌وگو با خبرنگاران حین پرواز به پاکستان، گفت: «افزایش خشونت قطعا در این برهه از تاریخ افغانستان، برای طالبان مفید نخواهد بود... برای اینکه فرایند صلح پیش برود، تمام طرف‌ها باید خود را به یک توافق سیاسی پایبند بدانند».

به نوشته خبرگزاری «رویترز» وی بدون اظهار نظر درباره اصل مذاکرات دیپلماتیک بین نمایندگان افغانستان، آمریکا و طالبان برای حصول توافق صلح در این کشور، توضیح داد: «اگر ما نتوانیم پیشرفتی داشته باشیم، فهمیدن اینکه طرف‌ها می‌توانند به مفاد توافق عمل کنند سخت است، حال [آن بندها] هرچه می‌خواهد باشد».

فرمانده تروریست‌های سنتکام با بیان اینکه اطلاعی از انجام شدن حملات در افغانستان توسط شبه‌نظامیان پاکستانی ندارد، افزود: «پاکستانی‌های زیادی در داخل این کشور بر اثر حملات شبه‌نظامیان کشته شدند. به نظرم پاکستان هم فواید افغانستان باثبات را می‌داند».

پیشتر نشریه «تایم» به نقل از مقامات آمریکایی، اروپایی و افغانستانی نوشته بود «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه ایالات متحده از امضای توافق صلح بین این کشور و گروه طالبان در افغانستان امتناع می‌کند و همین امر نشان‌دهنده پرمخاطره بودن این توافق است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها