آلمان آموزش پلیس مرزی عربستان را از سر می گیرد

آلمان آموزش پلیس مرزی عربستان را از سر می گیرد
يکشنبه 17 شهريور 1398 - 08:36

آلمان با هدف عادی سازی روابط میان برلین و ریاض، آموزش پلیس مرزی عربستان را از سر می‌گیرد.

العالم - اروپا

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از پایگاه خبری «دویچه وله» آلمان نوشت: این اقدام در حالی است که حدود یک سال از کشته شدن جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی در استانبول ترکیه می‌گذرد.

بر اساس این گزارش، وزارت کشور، وزارت امور خارجه و دفتر صدر اعظم آلمان در این باره توافق کرده‌اند.

اعزام مربیان نظامی آلمانی به عربستان حدود یک سال پیش از سوی پلیس فدرال آلمان متوقف شد.

پلیس آلمان، آموزش نیروهای گارد مرزی عربستان را از سال ۲۰۰۹ در قالب ماموریت مستشاری برای مرزبانان سعودی با مشارکت ۷۰ نیروی آلمانی آغاز کرد.

این آموزش ها در اکتبر ۲۰۱۸ و پس از ماجرای قتل خاشقجی در مقر کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه، به حال تعلیق درآمد.تعلیق برنامه آموزشی مرزبانی عربستان یکی از تدابیر تنبیهی آلمان در جریان قتل خاشقجی بود. برلین ارسال سلاح به این کشور را نیز به طور کامل متوقف کرد. مهلت اقدامات تنبیهی، آخر سپتامبر ۲۰۱۹ به سر می‌رسد.

عربستان گذشته از اینها، با اتهام هایی در باره نقض حقوق بشر، نقش این کشور در اوضاع فاجعه بار یمن، روبه روست.

حزب سبزها در آلمان موضوع ازسرگیری برنامه آموزش نظامیان سعودی از سوی این کشور را مورد انقتاد قرار داده و یک عضو کمیته داخلی حزب به روزنامه آلمانی اشپیگل گفته است که به نظر می‌رسد دولت برای حمایت از رژیم خودکامه‌ای مانند سعودی، هیچ نگرانی به خود راه نمی‌دهد.

وی افزود: فراکسیون حزب سبرها این موضوع را در مجلس در اسرع وقت بررسی خواهد کرد.

دولت آلمان در توجیه اقدام خود برای آموزش گارد مرزی عربستان اعلام کرده که این موضوع در جهت منافع خارجی، امنیتی و سیاسی آلمان است و آموزش گارد مرزی از جمله شروط اساسی مبارزه با ترویسم در سراسر منطقه به شمار می‌رود.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها