وزیر لبنانی: در سوریه مبارزه نمی‌کردیم تکفیری‌ها در قلب شهرهای ما بودند

وزیر لبنانی: در سوریه مبارزه نمی‌کردیم تکفیری‌ها در قلب شهرهای ما بودند
يکشنبه 17 شهريور 1398 - 20:42

وزیر ورزش و جوانان لبنان تأکید کرد، اگر مقاومت در زمان مناسب با تکفیری‌های حاضر در سوریه مبارزه نمی‌کرد، تکفیری‌ها به شهرهای لبنان رسیده بودند.

العالم - لبنان

«محمد فنیش» وزیر جوانان و ورزش لبنان در مراسم عزاداری ماه محرم در شهر «صور» اعلام کرد، مجاهدان مقاومت موفق شدند دشمن صهیونیستی را در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ شکست دهند و بخش‌های اشغالی لبنان را آزاد کنند.

بر اساس گزارش شبکه «المنار»، فنیش در ادامه گفت: اگر از انجام وطیفه خود در مبارزه با تکفیری‌ها در زمان مناسب کوتاهی می‌کردیم تکفیری‌ها به قلب شهرهای مختلف در لبنان، طرابلس حتی بیروت می‌رسیدند.

وی سپس تأکید کرد که به تأخیر انداختن مقابله با تکفیری‌ها، نتیجه‌ای جز پشیمانی نمی‌داشت.

فنیش در ادامه گفت: مقاومتی که از درس‌های کربلا استفاده کرد، روش حسینی را شناخت، سنت‌های الهی را درک کرد، از این شیوه پیروی کرد و به اهداف انقلاب امام حسین پایبند بود امنیت و ثبات و دستاوردهای بسیاری برای این کشور به ارمغان آورد.

وزیر لبنانی سپس تصریح کرد، موضع سیاسی اخیر درباره حمله اسرائیل به لبنان وحدت ملی را به نمایش گذاشت و این امکان را برای مقاومت به وجود آورد که به وظیفه خود در پاسخگویی به حمله عمل کند؛ این همان چیزی است که معادله بازدارندگی را بار دیگر تقویت می‌کند و اجازه نمی‌دهد دشمن قواعد درگیری را تغییر دهد.

سران و احزاب مختلف لبنانی، تجاوز پهپادی بامداد سوم شهریور رژیم صهیونیستی به لبنان را محکوم و ضمن تأکید بر حفظ وحدت اعلام کردند، سازمان ملل و شورای امنیت بر اساس قطعنامه 1701 باید جلوی این تعرض‌ها را بگیرند .

حزب‌الله در دهم شهریور ماه در پاسخ به تجاوز مذکور، یک خودروی زرهی رژیم صهیونیستی در نزدیکی شهرک آویویم را هدف قرار داد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها