مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲؛

شاگردان ویلموتس سفیدپوش شدند/ گام نخست تیم ملی فوتبال ایران در سرزمین آشوب

شاگردان ویلموتس سفیدپوش شدند/ گام نخست تیم ملی فوتبال ایران در سرزمین آشوب
دوشنبه 18 شهريور 1398 - 13:10

ملی‌پوشان فوتبال ایران اولین بازی خود را در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ درحالی مقابل هنگ‌کنگ و با لباس یک دست سفید برگزار خواهند کرد که خیابان های این کشور شاهد اعتراضات و آشوب های معترضان است.

العالم ـ ایران ـ ورزشی

بنابر گزارش سایت فدراسیون فوتبال، نشست هماهنگی دیدار تیم های ملی فوتبال هنگ کنگ و ایران ظهر امروز به وقت محلی برگزار شد. بر این اساس،ملی پوشان ایران در این بازی یکدست سفیدپوش خواهند بود‌ و بازیکنان تیم هنگ کنگ هم یکدست قرمز می پوشند.

دیدار تیم‌های ملی فوتبال هنگ کنگ و ایران از سری رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2022 و جام ملت‌های آسیا 2023 چین فردا سه شنبه 19 شهریورماه ساعت 16:30 به وقت ایران برگزار می‌شود.

شاگردان «مارک ویلموتس» سرمربی تیم ملی که ۱۴ شهریورماه به هنگ کنگ رسیدند، ‌ پس از استراحت و برگزاری تمرینات سبک و تاکتیکی باید فردا (سه شنبه) در نخستین دیدار رسمی مرحله مقدماتی جام جهانی برابر هنگ کنگ صف‌آرایی کنند.

این در حالی است که یوزهای ایران بدون انجام بازی تدارکاتی پا به این عرصه گذاشتند. هر چند که فدراسیون نشین‌ها و بعضی از کارشناسان این مصاف را به نوعی بازی تدارکاتی محسوب می‌کنند، تا تیم ملی را مبرا از انجام بازی دوستانه بدانند.

ویلموتس به خوبی می داند که برای اینکه میراثی بهتر از «کارلوس کی روش» سرمربی سابق تیم ملی به جای بگذارد، ‌ کار سختی پیش رو دارد. البته مرد بلژیکی پیش از این نیز اعلام کرده بود که تاکتیک هجومی را در دستور برنامه کاری خود و شاگردانش قرار داده است. برهمین اساس او از زمانی که هدایت ایران را بر عهده گرفته در دیدارهای دوستانه این تاکتیک را به خوبی پیاده کرد. تیم ملی در نخستین دیدار دوستانه با هدایت مرد بلژیکی برابر سوریه با نتیجه پر گل ۵ بر صفر پیروز شد و تساوی یک بر یک را به تیم ملی کره‌جنوبی در خانه حریف به رغم بازی هجومی تحمیل کرد.

پربیننده ترین خبرها