اتحادیه عرب اظهارات نتانیاهو درباره کرانه باختری را محکوم کرد

اتحادیه عرب اظهارات نتانیاهو درباره کرانه باختری را محکوم کرد
چهارشنبه 20 شهريور 1398 - 15:06

اتحادیه عرب در نشست روز سه‌شنبه ادعای نخست‌وزیر رژیم صهیونستی مبنی بر الحاق کرانه باختری رود اردن به سرزمین‌های اشغالی در صورت پیروزی در انتخابات را محکوم کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

اتحادیه عرب در نشست روز سه‌شنبه، ادعاهای انتخاباتی «بنجامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره الحاق کرانه باختری رود اردن به سرزمین‌های اشغالی را محکوم کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزرای خارجه کشورهای عربی پس از دیدار در قاهره طی بیانیه‌ای اعلام کردند:‌ «اتحادیه عرب اظهارات [نتانیاهو] درخصوص تمایل به نقض قوانین بین‌المللی را توسعه خطرناک و تجاوز جدید اسرائیلی درنظر می‌گیرد».

در این بیانیه آمده است:‌ «اتحادیه این اظهارات را به‌عنوان اقدامی برای تضعیف شانس هرگونه پیشرفت در روند صلح که تمام پایه‌های آن را منهدم می‌کند درنظر می‌گیرد».

اتحادیه عرب پس از اتمام نشست قاهره، به‌خاطر اظهارات تلویزیونی نتانیاهو ناچار شد نشستی اضطراری تشکیل دهد.

نتانیاهو روز سه‌شنبه رسما اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات پیش‌رو و تشکیل کابینه جدید، شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری و بخش‌های مهمی از این منطقه را به اسرائیل ملحق می‌‌کند .

انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی هفته آینده برگزار می‌شود و نتانیاهو که در انتخابات پیشین از تشکیل کابینه بازماند و مجبور به اعلام برگزاری مجدد انتخابات شد، در روزهای گذشته تلاش برای جلب نظر رأی‌دهندگان صهیونیست را تشدید کرده است.

او که در یک نشست خبری در قدس اشغالی صحبت می‌کرد، با نمایش یک نقشه مجعول، در تشریح طرح خود برای گسترش اشغالگری رژیم صهیونیستی و غصب بخش دیگری از اراضی فلسطینی‌ها، گفت در صورت پیروزی در انتخابات، بلافاصله «دره اردن» و شمال «بحر المیت» (دریای مرده) را تحت حاکمیت فلسطین اشغالی اعلام می‌کند.

وزیر امور خارجه اردن در پیامی توئیتری طرح نتانیاهو را «تشدید جدی تنش» خواند. اردن و مصر تنها کشورهای عربی هستند که با رژیم صهیونیستی پیمان صلح بسته‌اند.

قطر ضمن محکوم کردن اظهارات نتانیاهو، درباره اعمال این سیاست و نابودی فرصت‌های صلح هشدار داد .

«فوزی برهوم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» روز سه‌شنبه در واکنش به وعده انتخاباتی نتانیاهو برای الحاق بخش‌های از کرانه باختری و دره اردن به سرزمین‌های اشغالی گفت که این سخنان سیاست‌های خصمانه اسرائیل علیه ملت فلسطین، سرزمین و سرنوشتش را نشان می‌دهد .

فارس

پربیننده ترین خبرها