تظاهرات ده‌ها هزار نفر جدایی طلب در خیابان‌های بارسلون

تظاهرات ده‌ها هزار نفر جدایی طلب در خیابان‌های بارسلون
پنج‌شنبه 21 شهريور 1398 - 09:58

ده‌ها هزار نفر از استقلال‌طلبان کاتالونیا که خواستار جدایی این منطقه از اسپانیا هستند در شهر «بارسلون» تظاهرات گسترده‌ای برپا کردند و بار دیگر خواستار جدایی این منطقه از اسپانیا شدند.

العالم - اروپا

ده‌ها هزار نفر از استقلال‌طلبان روز گذشته (چهارشنبه) در روز ملی کاتالونیا در شهر «بارسلون» تظاهرات برپا کردند و خواستار استقلال این منطقه از اسپانیا شدند.

بنا به گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، جمعیت گسترده تظاهرات‌کنندگان پارچه نوشته‌ها و پرچم‌هایی را به دست داشتند که بر روی آنها نوشته‌هایی در حمایت از استقلال منطقه کاتالونیا به چشم می‌خورد. شرکت‌کنندگان در این تجمع، شعارهایی نیز در همین راستا سر می‌دادند.

در همه‌پرسی دو سال پیش در منطقه کاتالونیا، ۹۰ درصد شرکت‌کنندگان به استقلال این ناحیه از اسپانیا رأی دادند. با این وجود، نیروهای امنیتی دولت مرکزی اسپانیا به مراکز رأی‌گیری و دفاتر سران سیاسی این منطقه یورش بردند و مادرید نتایج نظرسنجی را باطل اعلام کرد. دولت مرکزی اسپانیا ضمن اعلام حاکمیت مستقیم بر کاتالونیا، پارلمان محلی را منحل کرده و شمار زیادی از مقام‌های ارشد این منطقه خودمختار را بازداشت کرد.

طبق این گزارش، علیرغم آنکه تنش‌ها میان دولت مرکزی اسپانیا و طرفداران استقلال کاتالونیا از زمان برگزاری همه‌پرسی استقلال این منطقه تاکنون چندان کاهش نیافته است، اما «پدرو سانچز» رئیس‌جمهور اسپانیا در یک پیام توییتری در خصوص روز ملی کاتالونیا ابراز خوشبینی کرد.

وی نوشت: «امروز باید روزی باشد که همه کاتالان‌ها را... در راستای گفت‌وگو در چارچوب قانون اساسی، همزیستی، احترام و درک متحد کند».

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها