تحلیل روز؛

زبانی که اسرائیل می فهمد؛ سایه وحشت برسر اشغالگران

زبانی که اسرائیل می فهمد؛ سایه وحشت برسر اشغالگران
جمعه 22 شهريور 1398 - 13:16

در حالی که وزرای خارجه کشورهای عربی و سیاستمداران بزرگ با حرف سعی می کنند تصمیم نتانیاهو برای انضمام دره اردن و کرانه باختری به رژیم صهیونیستی را محکوم کنند، مقاومت اسلامی با شلیک دو فروند موشک و شکافتن سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی، این اقدام را با زبان دیگری محکوم کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

به جز اراده حزب لیکود – که رئیسش از ترس موشک های فلسطینی جانش را برداشت و گریخت - ظاهرا قدرت نظامی آن هم از یک سوراخ موش در شهر اشغال شده اشدود فراتر نمی رود؛ با این حال همین سوراخ موش تبدیل به شکافی عمیق بین نتانیاهو و اسرائیلی هایی شد که قرار بود به او رأی بدهند.

نتانیاهو سعی کرد با تهدید و ارعاب و وعده نابودی این موشک ها این شکاف را پر کند؛ اما در این صحنه آخر، آخرین برگ برنده خود را در انتخابات از دست داد.

از دیدگاه شهروند اسرائیلی، غزه خاری در چشم رژیم صهیونیستی است که با شلیک هر موشک، درد آن دو چندان می شود. تهدیدهای نتانیاهو به شروع چهارمین تجاوز به غزه دیگر چندان برای شهروندان اسرائیلی اهمیتی ندارد زیرا آنها می دانند که کاری که در سه تجاوز گذشته انجام نشده است این بار هم بی نتیجه خواهد می ماند.

آنها امروز بیش از آنکه تشنه خون فلسطینی ها باشند آرزو دارند که دیگر صدای آژیر خطر را نشنوند؛ صدایی که به برکت موشک های مقاومت فلسطین بخشی از زندگی روزمره آنها شده است.

هر بار که سران این رژیم سعی می کنند با وعده نابود کردن انبارهای موشک و تونل های زیرزمینی مقاومت؛ افکار عمومی این رژیم را فریب دهند، مقاومت با پیشرفت تازه ای در زمینه فناوری و تاکتیک های نظامی آنها را غافلگیر می کنند.

آغاز سال جدید میلادی نقطه عطفی در دقت زمانی و مکانی موشک های مقاومت اسلامی بود. رصد و ردگیری فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی و نفوذ به مناطق مرزی و به پرواز درآوردن پهپاد همه و همه چالش های جدی پیش روی کسانی است که سعی می کنند به نخست وزیری رژیم اشغالگر برسند.

از آنجا که این تحول در زمان زمامداری نتانیاهو رخ داده است، فرصت پیروزی حزب وی در انتخابات بسیار ناچیز است. حتی با اینکه اتفاق هایی نظیر طرح معامله ترامپ، انتقال سفارت آمریکا به قدس، طرح حذف کامل حقوق آوارگان و سرانجام وعده انضمام بخش از کرانه باختری به اراضی اشغال شده در زمان همین نخست وزیر رخ داده است اما تنها چیزی که شهروند اسرائیلی از این دولت می خواهد امنیت است که از آن بی نصیب هستند. حتی روند عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی که در زمان نتانیاهو به اوج خود رسید، برای توقف موشک های مقاومت فلسطین کافی نیست و این موشک ها هستند که نقش اصلی را در این کش و قوس ها ایفا می کنند.

کابوس موشک هایی جلال و جبروت نتانیاهو را جلوی دوربین ها به باد داد همچنان او را دنبال می کند و وقتی دست از سر او برمی دارند که گنبد آهنین آژیر پایان زندگی سیاسی او را به صدا درآورد.

  • إسراء البحيصی

پربیننده ترین خبرها