تونس در واپسین ساعت های انتخابات؛ رقابت سنگین بین احزاب مختلف + فیلم

جمعه 22 شهريور 1398 - 15:03

انتخابات در خارج از تونس آغاز و در داخل واپسین ساعت ها را پشت سر می گذارد؛ این در حالی است که با توجه به نزدیک بودن آرا بین نامزدها، هویت رئیس جمهور آینده همچنان در پرده ابهام است.

العالم - تونس

کاخ کنفرانس های تونس یکشنبه (17 شهریور) شاهد آغاز به کار شورای انتخاباتی مرکز اطلاع رسانی ویژه انتخابات ریاست جمهوری بود.

"نبیل بفون"، رئیس شورای عالی مستقل انتخابات گفت: این مرکز، پل ارتباطی بین شورای عالی مستقل انتخابات و تمام کسانی که در زمینه انتخابات به نوعی فعالیت می کنند شامل مهمانان تونس، ناظران داخلی و بین المللی، روزنامه نگاران، نمایندگان رسانه ها و از همه مهمتر نامزدها، رأی دهندگان و کلا تمام اقشار ملت تونس خواهد بود.

محمد الناصر، رئیس جمهور موقت تونس که در مراسم افتتاح این مرکز حضور داشت، خواستار مشارکت گسترده ملت تونس در انتخابات شد.

وی تأکید کرد که دولت خود را ملزم به تأمین کلیه شرایط برای برگزاری موفقیت آمیز این انتخابات می داند.

محمد الناصر گفت: "ما عزم خود را برای تغییر جزم کرده ایم و هر کاری برای تأمین اعتماد شهروندان انجام خواهیم داد و این اعتماد در مشارکت مردمی در انتخابات به خوبی نمود خواهد یافت".

همزمان ستادهای انتخاباتی در آخرین ساعت های باقی مانده همچنان به فعالیت های خود ادامه می دهند. این در حالی است که به رغم حضور و فعالیت های گسترده نامزدها در استان های مختلف و با وجود مناظره های تلوزیونی و معرفی برنامه های کاندیداها، فضای انتخابات همچنان برای مردم ابهام آلود است.

پربیننده ترین خبرها