همایش تکریم از خادمان اربعین امام حسین(ع) برگزار می‌شود

يکشنبه 24 شهريور 1398 - 20:55

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی از برگزاری همایش تکریم از خادمان اربعین اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در مشهد مقدس خبر داد.

العالم - فرهنگی

مصطفی خاکسار قهرودی با بیان اینکه این همایش به میزبانی آستان قدس رضوی از ۲۴ تا ۲۷ شهریورماه در مشهد برگزار می‌شود، در خصوص اهداف برگزاری آن گفت: این همایش با هدف تقویت اخوت و برادری بین خادمین سیدالشهدا علیه‌السلام، هم‌فکری و هم‌دلی بین موکب داران، انتقال و تبادل تجربه سال‌ها خدمت به زائران اربعین حسینی و نمایش وحدت و همدلی بین شیعه و اهل تسنن برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: آستان قدس رضوی به عنوان یک نهاد ملی و بین المللی در مراسم «اربعین حسینی» حضور داشته و به دنبال تصدی‌گری نیست، بلکه تسهیل‌گر و پشتیبان جریان‌های مردمی هستیم.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: در ایام اربعین حسینی بار اصلی خدمت‌رسانی به زائران اباعبدلله بر عهده موکب‌داران عراقی بود و در سال‌های اخیر نیز حضور موکب‌داران سایرکشورها در مرزها و داخل عراق نسبت به قبل پررنگ‌تر شده که نشان‌گر تقویت بنیان‌های وحدت و همدلی در میان مسلمین منطقه است.

خاکسار قهرودی با اشاره به ضرورت هماهنگی بیشتر و انتقال تجارب میان موکب‌داران، عنوان کرد: این همایش بین المللی در راستای هم افزایی بیشتر و خدمت رسانی بهتر به زائران امام حسین علیه‌السلام با حضور 1200 موکب دار از کشور‌های ایران و عراق برگزار خواهد شد.

وی گفت: این همایش روز دوشنبه از ساعت 17 الی 21 در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی و سخنرانی نماینده موکب‌داران عراقی برگزار خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها