آمریکا اتهام واهی علیه ایران درباره حمله به آرامکو را در شورای امنیت تکرار کرد

آمریکا اتهام واهی علیه ایران درباره حمله به آرامکو را در شورای امنیت تکرار کرد
دوشنبه 25 شهريور 1398 - 20:53

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد درادامه اتهام‌ افکنی دولت ترامپ مبنی بر مسئولیت ایران در حمله به پالایشگاه‌های نفتی سعودی، مدعی شد که شواهد جدید نشان می‌دهد که مسئولیت این حملات بر عهده تهران است.

العالم ـ آمریکا

کلی کرافت روز دوشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع یمن برگزار شد، هرگز درباره شواهد ادعایی خود سخن نگفت و به قرائت بیانیه‌ای مشابه اظهارات مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا که در نخستین ساعات وقوع این حملات مطرح کرده بود، پرداخت.

وی افزود: هیچ نشانه ای از اینکه این حملات از یمن انجام شده باشد، وجود ندارد. اطلاعات جدید نشان می دهد که مسئولیت این حملات متوجه ایران است.

به گزارش ایرنا، جنبش انصار الله یمن، روز شنبه 23 شهریور ماه 1398 در واکنش به تداوم حملات جنگنده های سعودی به یمن و محاصره چندین ساله این کشور در عملیاتی تحت عنوان "توان بازدارندگی دوم" تاسیسات نفتی و پالایشگاه های بقیق و خریص واقع در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی خود قرار داد.

میدان نفتی بقیق در شرق عربستان سعودی واقع شده که توان تولید روزانه هفت میلیون بشکه نفت را دارد و متعلق به شرکت نفتی سعودی آرامکو عربستان است.۷۰ درصد تولیدات این شرکت نفتی در پالایشگاه‌های بقیق تولید می شود. با این حمله ۵۰ درصد از تولید و صادرات نفت عربستاه به طور موقت مختل شده است.

نیروهای انصار الله همچنین عربستان و نیز امارات را به حملات بیشتر در صورت عدم توقف جنگ تهدید کرده اند.

در پی هدف قرار گرفتن تاسیسات نفتی آرامکو، قیمت نفت در بازار جهانی افزایش یافت و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دستور داد در صورت لزوم و کمبود نفت در بازارهای جهانی از ذخیره سازی های راهبردی نفت کشورش استفاده شود.

پربیننده ترین خبرها