تکذیب حذف ابومهدی المهندس از ساختار جدید الحشد الشعبی

تکذیب حذف ابومهدی المهندس از ساختار جدید الحشد الشعبی
دوشنبه 1 مهر 1398 - 12:55

سازمان الحشد الشعبی عراق برداشت برخی رسانه‌های عراقی و منطقه‌ای را از ساختار جدید این سازمان مبنی بر حذف ابومهدی المهندس نائب رییس الحشد را نادرست خواند و تکذیب کرد.

العالم ـ عراق

نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۹ (۲۶ شهریورماه) در نامه ای موافقت خود را با ساختار سازمانی جدید الحشد الشعبی اعلام کرد.

در این نامه نخست وزیر عراق از ریاست تشکیلات الحشد الشعبی خواسته است که تمامی عناوین و پست های دیگر که در ساختار جدید تعریف نشده، حذف شوند و به ریاست الحشد الشعبی صلاحیت انتصاب سرپرست ها و مدیران برای هریک از پست های تعریف شده را داده مشروط به اینکه به تایید نهایی نخست وزیر عراق برسند.

در پی انتشار این مصوبه، برخی ناظران و نیز رسانه های عراقی و منطقه ای چنین برداشت یا القاء کردند که ابومهدی المهندس که شخص دوم اداری و نخست میدانی الحشد الشعبی است، از ساختار جدید حذف شده است. تن دادن به فشارهای آمریکا و برخی حامیان داخلی سیاست های واشنگتن در تضعیف و حاشیه نشین کردن نیروهای جهادی و مقاومت، از مهمترین محورهایی بود که در علت این "حذف" بیان می شد.

به گزارش ایرنا، یک منبع نزدیک به الحشدالشعبی تاکید کرده است که جایگاه ابومهدی در ساختار جدید نه تنها حفظ شده بلکه در برخی ابعاد ارتقا نیز یافته است.

پربیننده ترین خبرها