جدایی افسران یک تیپ از ائتلاف سعودی و بازگشت به صنعا

جدایی افسران یک تیپ از ائتلاف سعودی و بازگشت به صنعا
دوشنبه 1 مهر 1398 - 17:28

افسران یک تیپ پس از جدا شدن از نیروهای ائتلاف سعودی و بازگشت به صنعا اعلام کردند، همه دریافته‌اند که ریاض اهداف ویرانگری علیه یمن دارد.

العالم _ یمن

در پی صدور دستور عفو عامل شورای عالی سیاسی یمن، افسران تیپ موسوم به «لواء الفاروق» از صفوف نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی جدا شدند و به صنعا بازگشتند.

افسران مذکور پس از رسیدن به صنعا به وبگاه «الخبر الیمنی» اعلام کردند، آنها برای چیزی به نام اصول در کنار نیروهای سعودی نمی‌جنگیده‌اند بلکه هدف آن مادی، و کسب پول بوده است.

«احمد محمد غیلان» افسر ستاد لواء الفاروق و فرمانده اردوگاه‌های آموزشی در محور «کتاف-بقیع» گفت: همه دریافته‌اند که سعودی طمع‌ها و اهداف ویرانگر در یمن دارد و تلاش می‌کند یمنی‌ها یکدیگر را بکشند و این در حالی است که سربازان خودش در صفوف عقب (میدان جنگ) هستند.

دیگر افسران این تیپ «محمد عبدالله علی الشیبه» و «سعدی حید محمد علی القحم» هم تأکید کردند؛ جنگ سعودی علیه یمن از اهداف اعلام شده خود کاملا دور شده و هدف واقعی آن تخریب کشور و افزایش درگیری میان یمنی‌هاست.

افسران مذکور در ادامه از تسهیلات صنعا برای بازگشت آنها قدردانی کردند و از کسانی که هنوز در صف نیروهای وابسته به سعودی هستند، دعوت کردند به مسیر صحیح بازگردند.

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن هفته جاری فرمان عفو عمومی صادر کرد و تمامی کسانی را که «فریب خورده‌اند، به بازگشت به آغوش وطن» دعوت کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها