ارتش معادلات دشمن را به هم ریخت/ خودکفایی ایران در ساخت ناوشکن و زیر دریایی

ارتش معادلات دشمن را به هم ریخت/ خودکفایی ایران در ساخت ناوشکن و زیر دریایی
سه شنبه 2 مهر 1398 - 16:50

فرمانده کارخانجات نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه در بعد فناوری، بالاترین و پیچیده‌ترین سطح، ساخت زیردریایی است، گفت: در ساخت ناوشکن و زیردریایی نیمه سنگین خودکفا شده‌ایم و اخیرا با الحاق زیردریایی فاتح به نیروی دریایی ارتش، معادلات دشمن را به هم ریختیم.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

ناخدا یکم ستاد «عباس فاضل نیا» روز سه‌شنبه اظهار داشت: نیروی دریایی یکی از ارکان مهم و تاثیرگذار در جنگ تحمیلی بود و موجب شد در همان ابتدای جنگ نیروی دریایی ارتش عراق از هم بپاشد.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس وظیفه حفاظت از نفتکش‌ها بر عهده نیروی دریایی ارتش بود و بالغ بر هزاران نفتکش توسط این نیرو تامین امنیت شد.

فرمانده کارخانجات نیروی دریایی ارتش بیان کرد: در ادامه جنگ تکاوران و نیروهای هوادریای نیروی دریایی نقش به سزایی در آزادسازی خرمشهر داشتند.

ناخدایکم فاضل‌نیا با اشاره به جایگاه نیروی دریایی و تقویت ساختار نظامی پس از دوران دفاع مقدس تصریح کرد: رکن اساسی در نیروی دریایی، فناوری است. به همین دلیل کشورهای موفق در حوزه نظامی از جمله ایران، آمریکا و کشورهای عضو ناتو در چرخه فناوری‌های نو موفق هستند و نیروی دریایی اهمیت فراوانی برای آن‌ها دارد.

وی ادامه داد: در بعد فناوری بالاترین و پیچیده‌ترین سطح، ساخت زیردریایی است که ما در ساخت زیردریایی سبک کلاس غدیر روی خط تولید و کاملا خودکفا هستیم. از همین رو درخصوص ساخت زیردریایی نیمه سنگین خودکفا شده‌ایم و اخیراً با الحاق زیردریایی فاتح معادلات دشمن به هم ریخت.

فرمانده کارخانجات نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: درخصوص تعمیرات زیردریایی های سنگین هم اقدامات خوبی داشته‌ایم و پس از تعمیر و الحاق زیردریایی طارق، در حال تعمیر زیردریایی نوح هستیم.

ناخدایکم فاضل‌نیا درباره خودکفایی در حوزه ساخت ناوشکن گفت: در این زمینه کاملا به خودکفایی رسیده‌ایم. اولین ناوشکن، جماران بود که با دستور فرمانده معظم کل قوا ساخته و الحاق شد و پس از آن نیز ناوشکن دماوند، سهند و دنا ساخته شد که ساخت صفر تا صد آنها در کارخانجات نیروی دریایی ارتش انجام شده است.

وی یادآور شد: پس از ساخت ناوشکن سهند و الحاق آن به نیروی دریایی جنوب، این ناوشکن حدود سه ماه است که در ماموریت آب‌های دور در حال انجام فعالیت است. این مسئله را تاکید می‌کنم که در ساخت ناوشکن کاملا به خودکفایی رسیده‌ایم و با کمک صنعت ناوشکن ها به تسلیحات جدید و به روز از جمله موشک کروز، سامانه‌های دفاع نقطه‌ای و پدافندهای مختلف نیز تجهیز شده‌اند که دشمن هرگاه دست به اقدامی نابخردانه بزند، قطعا پشیمان خواهد شد.

فرمانده کارخانجات نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: قدرت بازدارندگی نیروی دریایی ارتش به حدی رسیده است که آمریکا به خود اجازه نمی‌دهد در مورد جنگ سخنی به میان بیاورد زیرا می‌داند اگر دست از پا خطا کند، با واکنش شدیدتری از جانب نیروی‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران روبرو خواهد شد.

ناخدایکم فاضل‌نیا با تاکید بر این مطلب که نسبت به آینده تحلیل دقیق داریم و فناوری کشورهای مختلف را رصد می‌کنیم، یادآور شد: برنامه‌ریزی ما به سمتی متمرکز شده که در میدان رزم دشمن را منفعل کنیم و به همین جهت به سمت سلاح‌هایی خواهیم رفت که قدرت بازدارندگی را افزایش دهد و دشمن را منفعل کند. گام های خوبی برداشته شده است و خبرهای خوبی در سال ۹۸ و ۹۹ از پیشرفت‌های حوزه دفاعی در نیروی دریایی مردم شریف ایران اسلامی خواهند شنید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، وی یکی از رسالت‌های کارخانجات نیروی دریایی ارتش را تعمیر ناوگان دریایی برشمرد و یادآور شد: از دوران دفاع مقدس این وظیفه بر عهده ماست. امروزه در امر آماده‌سازی و تعمیر ناوگروه‌ها در حال فعالیت هستیم.

فرمانده کارخانجات نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه در این کارخانجات از نیروهای متخصص در همه گرایش‌های مورد نیاز استفاده می‌شود، گفت: مجموعه کارخانجات نیروی دریایی ارتش با ۵۰ هکتار وسعت دارای کارگاه‌های تخصصی متعددی است که منابع نیروی انسانی متخصص در رشته‌ها و تخصص‌های مختلف در این کارگاه‌ها مشغول فعالیت هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها