تکیه "اسرائیل" به دیوار کج آمریکا + فیلم

پنج‌شنبه 4 مهر 1398 - 13:24

قاسم قصیر، نویسنده و تحلیل گر مسائل رژیم صهیونیستی گفت که پیامدها وتبعات حمله به آرامکو مورد توجه رژیم صهیونیستی قرار گرفته است زیرا تصویری روشن از هر گونه جنگ احتمالی در آینده ارائه و نشان می دهد که چنانچه جنگی با این رژیم در آینده آغاز شود، احتمال تحقق اهداف استراتژیک آن بسیار زیاد است.

العالم - فلسطین اشغالی

قاسم قصیر در گفتگو با شبکه تلوزیونی العالم برنامه (العین الاسرائیلی) گفت پاسخ ندادن آمریکا به این حمله، به این معناست که در هر گونه جنگ احتمالی که در آینده رخ دهد نمی توان به آمریکا دلخوش بود و این کشور حاضر نیست به خاطر عربستان و "اسرائیل" خود را به زحمت بیندازد.

قصیر خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی نگران عربستان نیست بلکه سنگ خود را به سنیه می زند. آمریکا به حمله به آرامکو پاسخ نداد لذا اگر در آینده جنگی صورت بگیرد رژیم صهیونیستی چه خواهد کرد.

وی افزود که این رژیم نگران آن است که در منطقه ای نا امن، در صورت وقوع جنگ، آمریکا پشت این رژیم را خالی خواهد کرد. کما اینکه پس از جنگ 2006 تا به امروز قدرت بازدارندگی این رژیم در مقابل موشک های مقاومت به شدت تحلیل رفته است.

این کارشناس بین المللی خاطرنشان کرد که ایران قدرتمندانه اعلام کرده است که هرگونه تجاوز به جمهوری اسلامی به جنگی فراگیر تبدیل خواهد شد. همچنین رژیم صهیونیستی هم نمی خواهد با تکیه بر آمریکا، نوک پیکان حمله به جمهوری اسلامی باشد.

البته روشن است که آمریکایی ها در حال حاضر سرگرم انتخابات هستند و نمی توانند خود را درگیر جنگ کنند لذا نگرانی اسرائیل از این بابت است که موازنه قوا در منطقه تغییر کرده و آمریکا هم دیگر ابرقدرت و یکه تاز منطقه نیست.

این کارش تأکید کرده است که این حرکت ایران، رژیم صهیونیستی را وادار می کند که قبل از هر اقدام نظامی، به تبعات کار خود بیندیشد.

پربیننده ترین خبرها