وزارت کشور یمن:

بیش از 4 هزار زن و کودک در حملات ائتلاف سعودی کشته شده‌اند

بیش از 4 هزار زن و کودک در حملات ائتلاف سعودی کشته شده‌اند
شنبه 6 مهر 1398 - 13:51

وزارت کشور یمن با برگزاری نمایشگاهی از شواهد جنایی جمع‌آوری شده علیه جنایات ائتلاف متجاوز، آماری درباره تعداد کشته‌ها و مجروحان ارائه داد.

العالم - یمن

«عبدالعزیز بن حبتور» نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن امروز (شنبه) به همراه چند تن دیگر از این دولت نمایشگاه شواهد جنایی (مربوط به جنایات ائتلاف متجاوز به یمن) وابسته به وزارت کشور یمن را افتتاح کرد.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی انصارالله، بن‌حبتور گفت: تمام شواهد و ادله‌ای که جمع‌آوری کرده‌ایم، به جهان اعلام خواهیم کرد، ما اسنادی داریم که آن را مجامع بین‌المللی و قانونی ارائه خواهیم داد. با دست راست تفنگ کلاشینکف حمل خواهیم کرد و با دشمنان خواهیم جنگید و با دست چپ و به صورت حرفه‌ای تمام ادله (درباره جنایت‌های ائتلاف متجاوز) را جمع‌آوری و حاضر خواهیم کرد.

«علیاء الشعبی» وزیر حقوق بشر دولت نجات ملی هم نمایشگاه شواهد جنایی را گنجی برای ملت یمن دانست و ابراز امیدواری کرد، ادله مذکور به دست سازمان‌های بین‌المللی برسد.

«جمال النصری» مدیر اداره کل پزشکی قانونی هم اعلام کرد، این نمایشگاه بر دست داشتن آمریکا و کشورهای عضو ائتلاف متجاوز در زشت‌ترین جنایات علیه ملت یمن تأکید می‌کند. این نمایشگاه شامل گزارش‌های فنی و عینی از مکان‌هایی است که جنایات در آن انجام شده است.

بر اساس آماره ارائه شده در نمایشگاه شواهد جنایی که توسط وزارت کشور دولت نجات ملی یمن برگزار شده تا کنون ۱۲۲۶۰ نفر از جمله ۱۷۶۹ زن و ۲۵۳۳ کودک یمنی در پی حملات ائتلاف سعودی کشته شده‌اند و تعداد مجروحان به ۲۰۴۷۶ نفر رسیده که در بین آنها ۳۰۱۵ زن و ۴۰۰۵ کودک وجود دارند.

جنگ علیه یمن در فرودین ماه ۱۳۹۴ آغاز شد و بهانه سعودی و چندین کشور دیگر برای این جنگ بازگشت «دولت قانونی» به تعبیر خودشان بود. این جنگ اکنون وارد پنجمین سال خود شده و عربستان که در مقابل افزایش توانایی نظامی ارتش یمن مبهوت شده دنبال راه‌حلی آبرومندانه برای خروج از آن است.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها