آخرین اخبار از انتخابات ریاست جمهوری در تونس

آخرین اخبار از انتخابات ریاست جمهوری در تونس
يکشنبه 7 مهر 1398 - 19:43

"نبیل بافون" رییس هیات عالی مستقل انتخابات تونس،گفت بر اساس تحولات اخیر، نزدیکترین زمان به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس ،سیزدهم اکتبر یعنی دو هفته بعد است .

العالم - تونس

امروز ستادهای تجدید نظر در دیوان اداری ،جلسه دادرسی برای بررسی 5 اعتراض برای صدور مجدد احکام دیوان اداری از سوی5 نامزد مربوط به دور اول انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود.

انتظار می رود جلسه دادرسی عمومی برای اعلام حکم نهائی، دوشنبه آینده برگزار شود.

دفتر ویژه بررسی اعتراضات انتخاباتی در مقر دیوان اداری تونس، روز پنج شنبه 5 پرونده بررسی اعتراض به احکام صادره در دیوان اداری مربوط به نتائج دور اول انتخابات ریاست جمهوری تونس را دریافت کرد.

به گفته واحد ارتباطات و اطلاع رسانی دیوان اداری، اعتراض های مربوط به تجدیدنظر که در جلسه عمومی دادرسی دیوان اداری و درباره نتائج انتخابات مرحله اول به نام حاتم بولبیار، ناجی جلول، یوسف الشاهد، سلیم الریاحی و سیف الدین مخلوف نامزدهای انتخابات مطرح شد.

واحد اطلاع رسانی دیوان دادرسی عصر پنجشنبه گفت: در جلسه دادرسی دیوان اداری، تاریخ برگزاری جلسه دادرسی برای بررسی اعتراضات تعیین شد که در ابلاغیه نیز امده تاریخ اعلام احکام در پایان بررسی دادرسی هاست و نباید به هیچ وجه به بعد از دوشنبه موکول شود.

قانون اساسی تونس ،هیات عالی انتخابات را به تعیین زمان دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ، طی دو هفته از اعلام نهائی نتائج مرحله اول ملزم کرده است.

با یک حساب سرانگشتی اگر روز دوشنبه 30 سپتامبر روز اعلام احکام نهائی باشد ،این هیات ملزم به برگزاری انتخابات حداکثر تا 15 اکتبر است.

بسیاری نیز از ضرورت برقراری مساوات و برابری فرصت ها میان دو نامزد رقیب برای دور دوم یعنی قیس سعید و نبیل القروی که از چند هفته پیش زندانی شده اند،سخن می گویند.

هیات عالی مستقل انتخابات خواهان این شد که القروی بر اساس اصل مساوات بتواند خارج از زندان تبلیغات انتخاباتی کند.

سلوی السماوی همسر القروی از حامیان حزب قلب تونس خواست با حضور گسترده در انتخابات قانون گذاری و ریاست جمهوری شرکت کنند.

السماوی به نقل از همسر زندانی خود عصر جمعه در صفحه اجتماعی فیس بوک گفت : روحیه وی عالی است و نسبت به نتائج نیز خوش بین است. وی ابراز امیدواری کرد رای دادن به توسعه و سازندگی تونس کمک می کند و به زودی ازاده شده و میان هواداران خود جشن بگیرد.

"قیس سعید" نامزد مستقل نیز با اشاره به نبیل القروی رقیبش، به نوبه خود از فرصت های برابر در توییتر نوشت: به کسانی که از فرصت های برابر در زمان باقی مانده تبلیغات انتخاباتی سخن می گویند ،می گویم فرصت ها برای من نابرابر است زیرا نه شبکه ای دارم و نه اموال بادآورده ای .

جنبش النهضه نیز به ریاست راشد الغنوشی با دعوت از هواداران این جنبش برای رای دادن در انتخابات قانون گذاری و حمایت از سعید در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، در صدد جبران خسارتهای مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری است.

به گفته الغنوشی ،النهضه به خاطر داشتن تجارب زیاد و سالم بودن مسئولان خود آماده گرفتن قدرت است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها