رئیس کمیته اسرای دولت وحدت ملی یمن:

آماده مبادله همه اسرا با هر ملیتی هستیم/ سازمان های بین المللی اجازه ملاقات با اسرا را دارند

آماده مبادله همه اسرا با هر ملیتی هستیم/ سازمان های بین المللی اجازه ملاقات با اسرا را دارند
دوشنبه 8 مهر 1398 - 11:39

عبد القادر المرتضی در کنفرانس مطبوعاتی گفت: به سازمان های بین المللی اجازه خواهیم داد که با اسرا ملاقات کنند و از اوضاع آنها مطلع شوند

العالم - یمن

عبد القادر المرتضی رئیس کمیته اسرای دولت وحدت ملی یمن در کنفرانس مطبوعاتی که در صنعاء برگزار شد گفت: از سازمان های بین المللی خواسته ایم که تدابیر مقتضی را برای حفاظت از محل نگهداری اسرا اتخاذ کنند.

وی خاطر نشان کرد: اقدامات ما در جهت تأمین امنیت جانی اسرا است، آماده مبادله همه اسرا با هر ملیتی هستیم.
وی با اشاره به توافق سوئد و مفاد این توافق در مورد نحوه برخورد با اسرا یادآور شد: اقدامات ما در چارچوب بند مربوط به اسرا در توافقنامه سوئد (توافقنامه حدیده) است.

عملیات «نصرمن الله» از 15 آگوست (24 مرداد) در محورهای مختلف جبهه نجران آغاز کرد. این عملیات با رصد دقیق و اطلاعاتی چند ماهه انجام شد و یگان‌های مختلف نیروهای مسلح یمن در آن شرکت داشته‌اند. عنصر «غافلگیری» از مهم‌ترین دستاوردها برای برتری بر دشمن در این عملیات بوده است. عناصر نفوذی در داخل صفوف «نیروهای دشمن و فریب‌خوردگان» نقشی مهم در این عملیات و موفقیت آن ایفا کردند.

15 خودروی زرهی دشمن در این عملیات دچار آتش‌سوزی و نابود شدند. اطلاعات اولیه ما نشان می‌دهد خسارت‌های انسانی دشمن شامل صدها کشته و زخمی است. سریع تأکید کرد، در این عملیات سه تیپ از نیروهای ائتلاف سعودی نابود شد و تجهیزات آنها به غنیمت گرفته شد و نزدیک به 3هزار نفر از انها به اسارت گرفته شدند.

پربیننده ترین خبرها